شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله خویی

حوزه / امام جمعه خوی از برگزاری کنگره آیت لله العظمی خویی(ره) با محوریت کتاب "معجم الرجال" این عالم ربانی خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شکوری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جایگاه ارزشمند آیت الله العظمی خویی در مرجعیت جهان اسلام اظهار داشت: با توجه به جایگاه این عالم ربانی، زمانی که خواستیم برای ایشان کنگره ای بگیریم، مقام معظم رهبری بر هرچه باشکوه بودن این کنگره و حداقل سه روز بودن در شهرهای تهران، قم و خوی تاکید کردند، لذا مقررشد تا پیش همایش هایی قبل از برگزاری این کنگره عظیم برگزارگردد.

عضو شورای مدیریت حوزه استان آذربایجان غربی، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در زمان ارتحال ملکوتی این بزرگ مرجع تقلید، گفت: متن پیام مقام معظم رهبری حاوی نکات ارزشمند وتاریخی بود که عظمت و شخصیت کم نظیر این مرجع تقلید را به ما یادآوری می‌کند.

وی  ابراز داشت: امسال نیز همایش گرامیداشت آیت الله خویی به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره کشوری یا بین‌المللی بزرگداشت  این عالم ربانی در خوی  برگزار خواهد شد.

امام جمعه خوی،  با بیان اینکه هرسال یک محور برای این کنگره در نظر گرفته می شود، گفت: سال گذشته بحث تفسیر قرآن ایشان بررسی شد که ثمرات بسیار خوبی داشت؛ برای سال جاری نیز کتاب "معجم الرجال" ایشان که در 23 جلد به چاپ رسیده است محوریت کنگره قرار دارد.

وی، با اشاره به مهمانان مدعو این همایش ملی، تصریح کرد: در این آیین، حجت الاسلام والمسلمین داوری از شاگردان مرحوم آیت‌الله خوئی در قم، مجید معارف از اساتید برجسته دانشگاه تهران، حمید خویی ‌نوه این مرحوم و نیز میرشریفی شاگرد علامه عسگری ضمن حضور در همایش، به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

این استاد حوزه پخش برنامه ویدیویی دیدار اعضای بزرگداشت با آیت الله العظمی شبیری زنجانی، را ازدیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.

وی، با بیان این که در این همایش ملی چند نفر از شهر مقدس کربلا نیز حضور می‌یابند، افزود: پیش از این پرچم متبرکه کربلا از مهمانان عراقی تحویل گرفته شده و در این باره قراردادی برای افزایش مبادلات فرهنگی میان شهر خوی و کربلا به امضا رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین شکوری، تصریح کرد: در حاشیه همایش ملی بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خوئی، نمایشگاهی از محصولات فرهنگی بین دو شهر در 20 غرفه دایر شده و در این رابطه مسابقه فرهنگی نیز به انجام می‌رسد.

به گفته وی،  این همایش روز دوازدهم آذر ماه سال جاری در سالن اجتماعات اداره‌ فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار می‌شود.

گفتنی است:آیت الله العظمی خویی در سال 1295 هجری در خوی متولد شد و در سال 1371 در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha