سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام ذوالنور

حوزه / دبیرکل کنگره شهدای طلبه و روحانی با اشاره به پیشگامی روحانیون در مبارزه با ظلم و استبداد، گفت: تقدیم 4 هزار شهید روحانی در دفاع مقدس، نشانه ظلم ستیزی و آزادی خواهی و ثابت قدمی روحانیت در دفاع از اسلام است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، امروز در یادواره روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی و 150 شهید طلبه و روحانی استان گیلان که در آرامگاه میرزا در سیلمان داراب رشت با اشاره به سابقه مبارزاتی روحانیون گیلان، گفت: میرزاکوچک جنگلی با تکیه بر ایمان و باور دینی قیام جنگل را به راه انداخت و نقش موثری در ترویج روحیه استکبار ستیزی مردم گیلان و ایران، در زمان خود و بعد از آن داشت.

وی ادامه داد: برخی ها سعی می کنند قیام میرزاکوچک را صرفا ملی جلوه دهند، این درحالی است که نهضت جنگل برای سربلندی ایران و عملی شدن آموزه های اسلام پایه ریزی شد و این روحانی مبارز برای تحقق آن تا پای جان ایستاد.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود جامعه دینی را بر دو پایه امامت و امت استوار دانست و افزود: هرگاه در طول تاریخ امت از امامت جدا شد، خسارات جبران ناپذیری به جامعه دینی وارد شد.

حجت الاسلام ذوالنور به نقش آفرینی روحانیت در دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز اشاره  کرد و گفت: روحانیون در دفاع مقدس هم پشتیبانی، هم ترغیب کننده به جهاد و شهادت، هم نقش فرماندهی و هم تخصصی و تبلیغی داشتند.

وی به پیشگامی روحانیون در مبارزه با استعمار و استبداد اشاره کرد و افزود: تقدیم 4 هزار شهید روحانی در دفاع مقدس، نشانه ظلم ستیزی و آزادی خواهی و ثابت قدمی روحانیت در دفاع از حریم اسلام است.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور، روحانیت را مشعل دار حکومت دینی دانست و ابراز داشت: در فضاهای مجازی، تبلیغات گسترده ای علیه روحانیت انجام می شود که هدف از این اقدامات، خدشه دار کردن جایگاه مهم و اثرگذار روحانیت در جامعه است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha