چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حاجتی

حوزه/ تضعیف حوزه های علمیه، تضعیف پایه های اساسی نظام اسلامی است، پس باید با همت و مجاهدت علمی، به رشد و شکوفایی حوزه ها کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، شامگاه چهارشنبه، در جلسه درس اخلاق طلاب مدارس علمیه اهواز، اظهار داشت: طلاب و روحانیون اگر بر اساس اصول و قاعده ای مشخص حرکت نکنند، از مسیر اصلی خویش منحرف می شوند که باید نسبت به این مهم حساس بود.

وی، دارا بودن برنامه روزانه را یکی از راه های خوب برای موفقیت و نظام مند بودن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: طلاب باید برای ساعت به ساعت خویش برنامه داشته باشند و عزم خود را برای عمل دقیق به برنامه روزانه جزم کنند.

امام جمعه موقت اهواز، گرفتن گعده های علمی طلبگی در اوقات فراغت روزانه را یکی از راه های بهره مندی بهینه از زمان دانست و خطاب به طلاب تصریح کرد: تلاش کنید تا در گعده ها، مباحث علمی را مطرح کرده و در برخی اوقات نیز به تحلیل مباحث سیاسی روز بپردازید.

*لزوم بصیرت افزایی

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی طلاب، گفت: طلبه ای که بصیرت و بینش سیاسی نداشته باشد، به راحتی قابل انحراف بوده و این انحراف آرام آرام زمینه خروج از مسیر الهی را مهیا می سازد.

برای تقویت بینش سیاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تبعیت کنید

وی، تبعیت مقام معظم رهبری را یکی از راه های تقویت بینش سیاسی عنوان کرد و گفت: در دورانی که تشخیص حق از باطل کاری دشواری است، باید به شاخص مراجعه کرد و بهترین شاخص در این دوران فردی جز حضرت امام خامنه ای نیست.

*جهانی بیاندیشیم

امام جمعه موقت اهواز، با تاکید بر این که طلاب باید جهانی بیاندیشند وعمل کنید، اظهار داشت: طلاب باید با نگاه جهانی، آینده نگر باشند؛ چرا که بنا به گفته مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران تا چند سال آینده بر همه جهان ظلمانی بشریت پرتو افکنی خواهد کرد.

*تضعیف حوزه، تضعیف نظام است

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در پایان، فاصله گرفتن طلاب از آرمان های جمهوری اسلامی ایران را سبب تضعیف جایگاه حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: تضعیف حوزه های علمیه، تضعیف پایه های اساسی نظام اسلامی است، پس باید با همت و مجاهدت علمی، به رشد و شکوفایی حوزه ها کمک کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha