جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالک - اصفهان

حوزه / رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که همواره در طول تاریخ ایران و اسلام، علما و روحانیت محور هدایت مردم بوده اند، تصریح کرد: امروز یک روحانی کانون اعتماد و اطمینان و محور مشورتی مردم به حساب می آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی، ظهر امروز در مجمع شورای طلاب که به همت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در خانه بیداری اسلامی تشکیل شده بود، اظهار کرد: حضور در بین هم کسوتان خود بسیار غنیمت می شمارم و بر این توفیق از خداوند شاکر هستم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که تبیین نقش علما و روحانیون در طول تاریخ و پس از انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: حقیقتا نقش علما، بزرگان و اندیشمندان در امتداد نقش و رسالت انبیا بوده و این نقش درآیه 108 سوره مبارک یوسف به خوبی تبیین شده است.

*دعوت به توحید و کرامت انسانی

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد:  علما و روحانیون همچون انبیا و ائمه اطهار(ع) مردم را به سوی یکتار پرستی و توحید و کرامت انسانی فرا می خوانند که این امر به معنی مبارزه با طاغوت زمان و ظالمین و هرآنچه غیر خدایی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: هدایت جامعه بشری به سوی همه خوبی ها و ارزش های الهی از طرق مختلف امکان پذیر است، رمز و کلید توفیق و موفقیت از نظر قرآن کریم، بصیرت است، و عمق نگری در معارف دینی کلید بصیرت محسوب می شود.

وی یادآور شد: در راس شخصیت‌های بیدار نظام اسلامی و انقلاب همواره علما و روحانیون همچون مرحوم آقا نجفی، آقا نورا لله، میرزای شیرازی و شهید مدرس را می توان نام برد.

*رسالت های حوزه

حجت الاسلام والمسلمین سالک تاکید کرد: حوزه های علمیه و قشر روحانیت در شرایط فعلی  نقش های متعددی و مهمی را برعهده دارند که می توان به چندین موارد از جمله در درجه نخست "گسترش فرهنگ غنی اسلام بدون خرافه و انحراف در سطح دنیا" اشاره کرد.

* پیوند با قرآن و عترت؛ بزرگترین سرمایه

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: دومین نقش حوزه های علمیه و روحانیت، "مجاهدت فی سبیل الله" است و دراین راه نباید از هیچ ملامت و خطری بترسند و واهمه داشته باشند، دراین عرصه نقش علمایی چون شهید بهشتی، امام راحل، آیت الله اشرفی اصفهانی و ... قابل چشم پوشی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس سومین رسالت حوزه های علمیه را "کفرستیزی و ظالم ستیزی درعالم" هستی ذکر کرد و گفت: از دیگر وظایف حوزه های علمیه "حفاظت از قرآن و عترت" است، در حقیقت بزرگترین سرمایه فرهنگی حوزه های علمیه پیوند با قرآن  و عترت است.

*علما؛ محور هدایت مردم

وی با تاکید بر این که همواره در طول تاریخ ایران و اسلام، علما و روحانیت محور هدایت مردم بوده اند، تصریح کرد: امروز یک روحانی کانون اعتماد و اطمینان و محور مشورتی مردم به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه تشکیل شورای طلاب به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان را در طول این چند سال از جمله ابتکاری موفقیت آمیز خواند و خطاب به طلاب حاضر و اعضای شورای طلاب، گفت: از جمله وظایف لاینفک شورای طلاب، شناسایی نقاط ضعف و کاستی مدارس علمیه و پیگیری حل آنها است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت شورای طلاب، حلقه واسطه ای بین طلاب مدارس با مدیران عالی رتبه حوزه است که باعث تربیت مدیر ان آتی می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان پایان تصریح کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی  و داشتن نگاه تخصص مدارانه به مشکلات و معضلات از نیازهای شورای طلاب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha