پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ وهابی‌هایی که امروز به راحتی کودکان و مردم را می‌کشند، نماز می‌خوانند، ولی نماز دوست نیستند، اگر کسی عاشق خدا باشد زن‌ها و بچه‌ها را نمی‌کشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به برکات صلوات بر پیامبر(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند که شفاعت من واجب می‌شود بر گنهکارانی که هر روز و هر شب صلوات بر پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) می‌فرستند.

وی بیان کرد: سلام دعای کوتاه و موقت و صلوات دعای دائم است و اگر کسی که صلوات بفرستد پیامبر(ص) شفاعت او را خواهد کرد.

این خطیب حوزوی  تصریح کرد: امام سجاد(ع) در دعای خود می‌فرماید خدایا من را از خواب غفلت با یاد خودت بیدار کن، خدایا در این چند روز دنیا به طاعت و بندگی خودت مشغول کن، خدایا راهی به محبت خودت در دل من باز کن که اگر به محبت تو برسم تمام خیر دنیا و آخرت من کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی در این دنیا به محبت خدا و اولیا خدا رسید رستگار می‌شود گفت: راه کمال این است که از خدا کمک بخواهیم و مهر دنیا در ما حاکم نشود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد ادامه داد: تمام عالم، جلوه‌ای از خداوند است و ما می‌توانیم صدای خدا را از همه چیز بشنویم ،ولی لازمه آن این است که گیرنده انسان قوی باشد و از همه چیز عبرت بگیرد.

وی با بیان این که کسی که عاشق واقعی باشد در راه عشقش جان و مال خود را می‌دهد گفت: کسانی که می‌گویند من عاشق اهل‌بیت(ع) هستم باید ببیند که چند قدم برای اهل‌بیت(ع) برداشته‌ است.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه اگر در گردونه محبت خدا یا دوستان خدا قرار گرفتیم، رستگار می‌شویم عنوان کرد: همه کسانی که به کربلا برای جنگ با امام حسین(ع) رفتند نماز می‌خواندند و در راه خدا جهاد می‌کردند، ولی محبت در دل خود نداشتند، آن‌ها اسلام داشتند، ولی عشق نداشتند، آن‌ها نمازخوان بودند ولی نماز را دوست نداشتند.

وی ابراز داشت: وهابی‌هایی که امروز به راحتی کودکان و مردم را می‌کشتند نماز می‌خوانند، ولی «نماز دوست» نیستند، اگر کسی عاشق خدا باشد زن‌ها و بچه‌ها را نمی‌کشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد مطرح کرد: امام باقر (ع) می‌فرماید دین، یعنی محبت و مهرورزی با خدا و مهرورزی با بندگان خدا و اگر در دین محبت خدا نباشد آن دین نیست.

وی با بیان اینکه معرفت بدون محبت آدم را نجات نمی‌دهد گفت: معاویه، عمر و عاص، امام علی(ع) را می‌شناختند و نسبت به او معرفت داشتند و می‌دانستند چه شخصیت بزرگی است، ولی نسبت به او محبت نداشتند.

سخنران مراسم با اشاره به اینکه بسیاری از مواقع منطق و استدلال انسان را مجاب می‌کند، ولی نجات نمی‌دهد بیان کرد: پزشکی که نسبت به مضرات سیگار آگاهی دارد، ولی سیگار می‌کشد به این دلیل است که به آن وابسته است ولی باز سیگار می‌کشد.

وی با اشاره به این که دلیل و برهان، آدم را مجاب می‌کند، ولی این محبت است که انسان را جذب می‌کند گفت: زلیخا زمانی که به محبت خدا رسید همه زیبایی‌های دنیا در برابر او کمرنگ شد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha