پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مرتضی حسینی - قزوین

حوزه / نمایندگان به تازگی تصویب کردند که قاریان و حافظان قرآن، همچون ورزشکاران که دارای امتیازاتی مثل معافیت هستند، از امتیازاتی برخوردار شوند و برای همه اینها احکامی تنظیم کردیم تا از خدمت سربازی معاف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی، در اختتامیه سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم قزوین، گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس بودجه ویژه ای برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته شده که امیدواریم تخصیص پیدا کند تا خدمتی به قرآن و قرآنیان داشته باشیم.

وی افزود: نمایندگان به تازگی تصویب کردند که  قاریان و حافظان قرآن، همچون ورزشکاران که دارای امتیازاتی مثل معافیت هستند، از امتیازاتی برخوردار شوند و برای همه اینها احکامی تنظیم کردیم تا از خدمت سربازی معاف شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به برنامه های قرآنی دارند، افزود: قبلا وضع به گونه ای بود که بر اثر تبلیغات دشمنان، کشورهای اسلامی، ما را به عنوان کشوری قرآنی نمی شناختند، اما امروز به مرحله ای رسیده ایم که قاریان ایرانی به هر مسابقه ای که اعزام می شوند، معمولا جزو نفرات اول هستند و توانایی های خوبی را از خود به نمایش می گذارند.

وی با ذکر این نکته که باید محافل قرآنی در کشور افزایش یابد، بیان کرد: هر خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود، ملائکه به این خانه نازل می شوند، و لذا باید سعی کنیم تا محافل قرآنی در جامعه افزایش یابد. 

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: متاسفانه در بخش فعالیت های قرآنی تبلیغ چندانی صورت نمی گیرد و امروز به جایی رسیده ایم که برخی خانواده ها حتی بچه های خود را به کلاس های مجانی قرآن هم نمی فرستند، در حالی که همین خانواده ها پول می دهند و بچه های خود را به کلاس های مختلف مثل کلاس زبان می فرستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: یادگیری و یاد دادن قرآن یک ذخیره آخرتی برای بانیان آن است و این یکی از نقایص بزرگ جامعه است که والدین به فکر تربیت اسلامی و قرآنی بچه هایشان نیستند.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اظهار تاسف از رواج برخی ناهنجاری های فرهنگی، اظهار کرد: مطابق آموزه های اسلامی، در هر خانه ای سگ داشته باشد ملائک در آن خانه وارد نمی شوند، ولی متاسفانه امروز به جایی رسیده ایم که سگ داشتن را تبلیغ می‌شود!

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    2 1
    حافظان هم باید معاف شوند
  • محمد IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 1
    سلام علیکم خسته نباشید ببخشید این خبر چ موقع عملی میشه؟
  • مسعود حقی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    باسلام آیا در حال حاضر این طرح در کشور اجرا شده است؟
  • مهدی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 1
    سلام من حافظ قران هستم من ازسربازی معاف میشوم. چون یکی ازدوستانم حافظ قران بودرفت سربازی