سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آزادی خواه - مرکز خدمات

حوزه / مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: 50 درصد ممتازین علمی مقطع دکترا در کشور از فرزندان روحانیون هستند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام احد آزادی خواه، مدیرکل ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه در گردهمایی طلاب و فضلای ملایری مقیم حوزه علمیه قم، که در نماز خانه مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، به تشریح فعالیت مرکز خدمات پرداخت وگفت: این مرکز با اقدامات سازنده و مفیدی که در عرصه رونمایی از طرح جامعه مسکن انجام داده است، توانسته است بهترین و مهمترین خدمت رسانی را در امر خانه دار شدن طلاب و فضلای مقیم  حوزه علمیه ارائه دهد.

وی گفت: مرکز خدمات حوزهای علمیه تاکنون توانسته در منطقه پردیسان 10 هزار واحد مسکن به نام «والفجر» به صورت انبوه سازی ساخته و در اختیار طلاب و فضلای حوزه علمیه قرار دهد.

حجت الاسلام آزادی خواه یکی از مهترین افتخارات مرکز خدمات را خانه دار شدن طلاب و فضلای حوزه علمیه قم عنوان کرد و از دیگر طرحهای این مرکز را رونمایی از طرح جامعه مسکن برای  طلاب و فضلا، در خارج ازاستان قم برشمرد.

 مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه ادامه داد: مرکز خدما ت به خصوص در بخش مهندسی و فرهنگی، به  جهت تراکم جمعیتی طلاب در قم، تصمیم گرفته است در هر استانی برای روحانیونی که از  استان  قم برای طرح هجرت و  برای تبلیغ معارف دینی خارج می شوند و به منطقه و شهر خود می روند، مسکن بسازد.

 50 هزار واحد مسکن در خارج  از قم احداث می‌شود

وی با اشاره به اینکه مقدمات 50 هزار واحد ملکی در این طرح رونمایی شدگفت: مرکز خدمات در این طرح به دنبال این است که با کمک مسؤلین و اهالی منطقه زمین هایی را در اختیار بگیرد و تمام مراحل مهندسی، ساخت واحد و حتی سند ملکی را آماده کند و در اختیار روحانیون و مبلغینی که از قم برای تبلیغ، هجرت می کنند، قرار دهد.

حجت الاسلام  آزادی خواه ابرازداشت: مرکز خدمات آمادگی دارد برای خدمات بهتر به روحانیون مسکن های مهری که خالی از سکنه اند را خریداری کند و با مشارکت دیگر نهادها تسهیلات بانکی را برای ساخت این منازل بگیرد و در اختیار مبلغین قرار دهد.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه به  خدمات بیمه ای طلاب نیز اشاره کرد  واظهارداشت: بیمه تأمین اجتماعی، خدمات بیمه ای و تکمیلی از جمله کارهای دیگراین مرکز در امر خدمت رسانی بهتر به روحانیون و خانواده آنها می باشد.

وی ادامه داد: این مرکز در عرصه بیمه تأمین اجتماعی همان کارهای راانجام می دهد، که سازمان بیمه تأمین اجتماعی برای اقشار دیگر می کند.

 حجت الاسلام آزادی خواه  خاطر نشان ساخت: تجلیل از ممتازین علمی وحافظین  قرآن یکی از مباحثی  ویژه ای است که مسؤلین مرکز خدمات به دنبال این هستند که برای طلاب ممتاز تسهیلات ویژه ای در نظر بگیرند.

  مدیر کل ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: طلابی که در 3 سال متوالی در حوزه علمیه  معدل آنان بالای 18 باشد به عنوان ممتاز علمی شناخته  می شوند.

حجت الاسلام آزادی خواه افزود: این مرکز در نظر دارد برای طلاب وفرزندان روحانیونی که در عرصه دکتری ممتاز علمی می شوند تسهیلات ویژه ای در نظر بگیرند و هم اکنون50٪ دانشجویان دوره دکترا در کشور که حائز رتبه ممتاز هستند، از فرزندان روحانیون می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha