جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهذیب

حوزه/ کتاب «مدیریت خشم در خانه» و «مشق عشق» به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه و بر اساس آموزه های اسلامی منتشرشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «مدیریت خشم در خانه» با هدف ارائه ارهکارهایی در جهت کنترل خشم بر اساس آموزه های اسلامی و دینی انتشار و در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش: این کتاب توسط، دفتر مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تدوین شده و در صدد آن است که با استفاده از آموزه‌های اسلامی و روان‌شناختی به صورت کاربردی راهکارهایی را برای کنترل خشم ارائه نماید.

مزیت این کتاب علاوه بر استفاده از آموزه‌های اسلامی و روان‌شناختی، کاربردی بودن و تمرین دادن آن است که با کتاب‌های دیگر تفاوت دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است:« یکی از عواملی که به روابط صمیمانه آسیب می زند، خشم است، با نگاهی به پرونده هایی که روزانه در دادگاهها و کلانتری ها تشکیل می گردد، مشخص می شود که اغلب آنها از یک خشم کوچک و نابجا شروع شده است.تکرار خشم و نبود یک رابطه درست بین زن و شوهر،صدمات جبران ناپذیری را به پیکره  خانواده وارد می سازد.»

این گزارش می افزاید: این کتاب در چهار فصل اصلی تبیین خشم، انواع، علل و عوامل خشم، راهکارهای پیشگیری از خشم و راهکارهای کنترل خشم، تدوین شده است.

براساس این گزارش: کتاب «مدیریت خشم در خانه» توسط مجید جعفری هَرُفته، به رشته تحریر در آمده و توسط سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در پنج هزار  نسخه چاپ شده است.

سبک زندگی علمای دین در کتاب «مشق عشق»

کتاب «مشق عشق»با هدف ارائه سبک زندگی علمای دین به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه انتشار و در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار گرفت.

«مشق عشق» در صدد آن است که سیره عملی بزرگان دین در زندگی خانوادگی ونحوه تعامل آنان با همسر و فرزندان را معرفی نماید.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: "در بستر انقلاب اسلامی که خود یک انقلاب اصیل فرهنگی ناشی از فرهنگ ناب اسلام عزیز بود،تاکید بر پاسداشت خانواده،به دلیل جایگاه یگانه آن در فرآیند مهم تربیت و شکل دهی به ارزش ها ضرورتی آشکار یافته است، در همین راستا مجموعه کتاب های خانواده در چهار بخش تشکیل، تحکیم،تعالی و ترمیم خانواده با تاکید بر اصل تقدم پیشگیری بر درمانگری و با رویکرد اسلامی تدوین و به علاقه مندان تقدیم می گردد".

برپایه این گزارش: این کتاب حاوی 151 خاطره از سیره خانوادگی بزرگان دین، هم‌چون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، علامه طباطبائی، علامه جعفری و حضرات آیات‌ عظام مرعشی نجفی، بهجت و... بوده و سعی کرده است تا الگویی برای نسل های امروزی مخصوصا طلاب جوان ارائه نماید.

این گزارش می افزاید: این کتاب در سه فصل اصلی محبت و احترام به همسر، فرزندپروری ونکات متنوع تربیتی خانوادگی تدوین شده است.

خاطرنشان می شود: کتاب«مشق عشق» توسط حجت الاسلام دکتر مهدی محمدی صیفار، به رشته تحریر در آمده و توسط سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در پنج هزار  نسخه چاپ شده است.

قابل ذکر است: علاقه مندان برای تهیه دو کتاب نفیس می توانند جهت تهیه آن به سایتwww.tahzib-howzeh.ir و یا www.fm24.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09190658050یا 02537841162 تماس حاصل نمایند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha