پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحانیت و دفاع مقدس

حوزه / مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ ابراهیم ریاضی نجف آباد گفت: در حال حاضر این مدرسه علمیه به عنوان مدرسه نمونه شهید پرور کشور شناخته می شود.

حجت الاسلام  نورمحمدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اصفهان با اشاره به تاریخچه ساخت مدرسه علمیه «الحجه» نجف آباد، اظهار داشت: کار ساخت و ساز مدرسه علمیه حاج شیخ ابراهیم ریاضی که به مدرسه «الحجه» هم معروف است، در سال 1320 آغاز و در سال 1325 تکمیل شد.

وی ادامه داد: مرحوم حاج شیخ ابراهیم ریاضی از شاگردان مرحوم آیت الله شاه آبادی بود که  شخصیت بارز معنوی و قوی داشتت.

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ ابراهیم ریاضی تصریح کرد: تا سال 1340 و بعد از فوت حاج شیخ ابراهیم ریاضی، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایزدی مسئولیت این مدرسه را به مدت سه دهه عهده دار بوده است.

وی با اشاره به اینکه زمین این مدرسه از طریق مردم تهیه شده است، گفت: بخش دیگری از زمین این مدرسه خریداری شده اما در مجموع تمام زمین آن وقف شده است.

حجت الاسلام نورمحمدی افزود: علمایی چون آیت الله امینی نجف آبادی، حاج شیخ مصطفی زمانی و دیگر شخصیت ها در این مدرسه آموزش دیده اند.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر تعداد 110 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: این تعداد طلبه در پایه های یک تا ششم مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ ابراهیم ریاضی، این مدرسه را یکی از مهم ترین واحدهای آموزشی حوزوی در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این مدرسه علمیه به عنوان مدرسه نمونه شهید پرور کشور شناخته می شود.

وی تاکید کرد: از سال 59 تا سال 67 تعداد پذیرش های مدرسه الحجه نجف آباد 300 طلبه بوده که از این تعداد 110 نفر از آنها در طول 8 سال دفاع مقدس شهید شده اند که این امر در هیچ یک از مدارس علمیه کشور اتفاق نیفتاده است.

حجت الاسلام نورمحمدی گفت: این مدرسه در سال 1370 به دلایلی به حوزه جامعت الامام نجف آباد منتقل شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    عالی