پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پاپ و محقق داماد

پاپ خطاب به آیت الله محقق داماد گفت: امیدوارم تجربیات و حضور موثر شما و دیگر رهبران مذهبی موجب گردد تا در پرتو تلاش جمعی به اهدافمان نزدیکتر شویم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، درجریان برگزاری سومین دور از نشست رهبران و علمای اسلام ومسیحیت با موضوع نقش تربیتی مومنین در اجتماع  که به دعوت کاردینال توران نماینده پاپ ورییس شورای پاپی دیالوگ بین ادیان ازتاریخ 11تا13آذرماه در واتیکان برگزارشده بود. آیت الله سید مصطفی محقق داماد با پاپ فرانسیس رهبرکاتولیکهای مسیحی جهان دیدار کرد.

دراین دیدارصمیمی که کاردینال توران و اسقف اعظم واشنگتن و امیرحسن بن طلال رییس هیئت امناء موسسه مطالعات بین الادیان از  اردن؛ شیخ محمد رشید قبانی ،مفتی سابق لبنان و اسقفهای کلیسای بیت المقدس .مالزی .اندونزی .الجزایر.انگلیس حضور داشتند؛ پاپ فرانسیس ضمن خوشامدگویی  وابراز خشنودی از مشارکت ایشان و سایر رهبران دینی و مذهبی اجلاس خطاب به ایشان گفت: من با سوابق علمی جنابعالی به خوبی آشنایی دارم وامیدوارم تجربیات و حضور موثر شما و دیگر رهبران مذهبی موجب گردد تا در پرتو تلاش جمعی به اهدافمان نزدیکتر شویم.

پاپ افزود : مابرای رسیدن به مقصود راه دشواری در پیش داریم اما باید دعا کنیم تا این مسیر هموار گردد.

آیت الله محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه هم در پاسخ به اظهارات پاپ از برگزاری این اجلاس مهم که باحضور رهبران و شخصیتهای علمی و دینی سایر مذاهب در واتیکان برگزار گردید از پاپ و برگزار کنندگان آن تشکر وتقدیر کرد.

در این نشست بر ضرورت انتقال ارزشهای معنوی و معارف دینی به نسل جوان به ویژه از مجرای نهاد خانواده و  با استفاده از  روشهای  آموزشی مناسب در مدارس و دانشگاهها تاکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha