چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه‌ های علمیه با بیان این که اگر بخواهیم نسل آینده ایران تضمین شود، باید همکاری حوزه و آموزش و پرورش قانونمند شود گفت: مجلس باید این موضوع بسیار مهم را به صورت قانون در آورد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامه جمعی از نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش و با بیان این که ظرفیت‌های حوزه برای ورود به آموزش و پرورش بسیار بالاست اظهار کرد: متأسفانه آموزش و پرورش از ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه به خوبی استفاده نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما در مورد ارتباط بین نهادهای حوزوی و آموزش و پرورش به خوبی عمل نکرده‌ایم و از این مقدار همکاری‌هایی که وجود دارد نیز نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این که اگر آموزش و پرورش بخواهد از ظرفیت‌های حوزه استفاده کند، باید در چند بخش به طور جدی با حوزه قرارداد ببندد گفت: تبیین کتاب‌های دینی، عربی و قرآن و آموزش معلم‌های دینی، عربی و قرآن باید به طور کامل در اختیار حوزه قرار بگیرد تا معلمان  این دروس، قبل از اقدام به تربیت دانش‌آموزان تا حدودی با اصول طلبگی و علوم دینی آشنا شده باشند.

حوزه معلمان دینی را تامین کند

وی با بیان این که خوب است در بحث دینی و تربیتی از حوزه تقاضا شود  تا معلمان این دروسرا  در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تصریح کرد: برای معلمان درس‌های پرورشی، دینی و قرآن باید سعی شود که از حوزه جذب نیرو صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی عنوان کرد: متأسفانه وزرای آموزش و پرورش تنها در مورد افزایش همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش حرف می‌زنند، ولی به آن عمل نمی‌کنند.

همکاری ها قانونمند شود

وی با اشاره به نامه‌ای که نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش برای افزایش همکاری‌ها با حوزه نوشته‌اند گفت: مجلس باید این درخواست‌ها و سطح همکاری حوزه و  آموزش و پرورش را تبدیل به قانون کند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این که اگر بخواهیم نسل آینده ایران تضمین شود باید همکاری حوزه و آموزش و پرورش قانونمند شود مطرح کرد: مجلس باید این موضوع بسیار مهم را به صورت قانون در آورد و وزیر را موظف کند که این موارد را در اختیار حوزه قرار داده و امکانات را نیز در اختیارش قرار دهد.

وی با اشاره به این که علوم انسانی در مدرسه باید اسلامی شود ابراز داشت: برای اسلامی کردن کتاب‌های علوم اسلامی باید در بستر تخصصی آن که حوزه‌های علمیه است مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی بیان کرد: کتاب‌های دینی در مدارس باید توسط نهادهای تخصصی دینی یعنی حوزه‌های علمیه تدوین شود و حوزه‌های علمیه باید در چارچوب‌های آموزش و پرورش این کتاب‌ها را تهیه کنند.

طلاب سفیران هدایت هم معلمند و هم روحانی

وی با بیان این که تربیت معلمان دینی نیز باید بر عهده حوزه‌های علمیه باشد گفت: واقعاً برای معلمان پرورشی که نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان دارند هیچ فردی مناسب تر از یک طلبه نیست.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مدرسه علمیه سفیران هدایت، طلاب را با هدف معلم  و روحانی بودن تربیت می‌کند، ولی متأسفانه از خروجی این مدرسه بسیار کم استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: همکاری آموزش و پرورش و حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد و مجلس باید آموزش و پرورش را ملزم کند تا بحث علوم دینی مدارس را در اختیار حوزه بگذارد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha