جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  ملک دار

حوزه / معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از صدور 48 هزار کارت شناسایی هوشمند برای طلاب سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 26 هزار طلبه در قم و مابقی در شهرستان ها کارت دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار، در بازدید مدیر حوزه های علمیه از به تشریح فعالیت های این معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه پرداخت و گفت:  این معاونت طلاب از 3 ادره کلِ "دانش آموختگان"، امور خدماتی طلاب" و "امور تسهیلاتی طلاب" و نیز دو ستاد "راهیان نور" و "عمره و عتبات" تشکیل شده است.

وی به طرح های در حال اجراء این معاونت نیز اشاره کرد و افزود: طرح شناسنامه دار کردن شاغلین حوزوی، برگزاری اجلاسیه مسؤلین نهادها، طرح کانون دانش آموختگان، طرح آیینه های آسمانی که در ارتباط با معرفی شهدای روحانی است که در قالب این طرح هر ماه یک روحانی شهید معرفی می شود و همچنین طرح برگزاری کنگره داستان نویسی دفاع مقدس که بهمن ماه در قزوین برگزار خواهد شد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ادامه داد: برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس که قرار بود در شیراز برگزارشود، به دلایلی در دهه فجر در قم برگزار خواهد شد، همچنین در قالب طرح راهیان نور، روحانیون مبلغ بعد از شناسایی و آموزش، در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و یادمان های شهدا به تبلیغ خواهند پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار، برگزاری همایش تجلیل از فرزندان شاهد و ایثار گر ممتاز در 18 دی را یکی دیگر از برنامه های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان ذکر کرد و گفت: طرح راه اندازی مجمع ایثارگران و شاهدان که آیین نامه آن به تصویب رسید، آموزش مربی برای مدارس علمیه، صدور کارت شناسایی برای طلاب و ... از دیگر برنامه های در دست اجرای این معاونت می باشد.

 وی با بیان این که قبل از اجرای طرح صدور کارت شناسایی هوشمند طلاب، با مشکلاتی در زمینه اطلاعات طلاب مواجه بودیم، ابراز داشت: با اجرای این طرح  بسیاری از مشکلات برطرف شد؛ زیرا در حال حاضر اطلاعات جامعی از حوزویان وجود دارد. 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، تعداد دریافت کنندگان کارت هوشمند را 48 هزار طلبه اعلام کرد، افزود: از این تعداد 26 هزار طلبه در قم و مابقی در شهرستان ها کارت دریافت کرده اند.

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید براساس هماهنگی با معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم، ورود طلاب به جلسه آزمون با کارت هوشمند خواهد بود، از طراحی نرم افزار جامع اطلاعات با همکاری فناوری اطلاعات حوزه های علمیه در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار در پایان خاطرنشان کرد: این نرم افزار، یک بانک اطلاعات مرکزی است که همه اطلاعات طلاب در آن جمع شده است و به راحتی قابل دسترسی همه معاونت های حوزه می باشد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha