پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 340819
۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
اندیشه مسطور

حوزه/ مؤسسه اندیشه مسطور برای دوره « پودمانی تربیت کارشناس جمعیت» از بین طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، دانش پژوه می پذیرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه اندیشه مسطور در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، پیرامون اقناع نخبگان و آموزش مسائل مربوط به جمعیت، با همکاری نهادهای حوزوی و شورای عالی زنان و خانواده دفتر مقام معظم رهبری دوره «پودمانی تربیت کارشناس جمعیت» ویژه طلاب و مبلغین حوزه های علمیه  را برگزار می کند.

بر اساس این گزارش: اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع و آگاهی طلاب از مسائل جمعیتی، جریان شناسی، روندشناسی و تحولات استراتژیک تغییرات جمعیتی ایران و جهان، تحولات گفتمانی، رابطه و تاثیرات سبک زندگی غربی بر کاهش باروری و نحوه مواجهه با آن، سابقه کنترل جمعیت در ایران، مبانی فقهی و دینی افزایش جمعیت  از جمله سرفصلهای دوره آموزشی کارشناسی جمعیت  اعلام شده است.

این گزارش می افزاید:  ابعاد تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افزایش جمعیت، راهکارهای اسلام و راهبردهای تبلیغی و روان شناسی تغییر نگرش جامعه در موضوع افزایش جمعیت، نقش جمعیت در تمدن اسلامی، آثار و پیامدهای تک فرزندی، اقدامات عملی وهابیت در تغییر ترکیب جمعیت، انواع راهبردها و طرحهای غرب در جهت کاهش جمعیت از دیگر موارد  اعلام  شده از سوی موسسه اندیشه مسطور می باشد.

آیت الله سید محمد علی مدرسی یزدی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی ریا ؛ خانم خزعلی؛ رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، حجج  الاسلام عبدالحمید واسطی، مدرس حوزه، عضو هیئت رئیسه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، محمدرضا زیبایی نژاد، رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم، علی ابوترابی؛ روان شناس، عضو هیئت علمی گروه روان شناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ه) از اساتید این دوره پودمانی می باشند.

 این مؤسسه اعطاء گواهینامه  و معرفی به مراکز مختلف جهت تبلیغ را از مزایای این دوره آموزشی ذکر کرده است.

طلاب علاقه مند می توانند  جهت  ثبت نام تا 5  دی ماه سال جاری  به  صورت حضوری به مدرسه عالی دارالشفاء مراجعه کنند و یا از طریق سایت به نشانی www.av_i.ir ، www.andishemastor.ir اقدام کنند  و جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره های 4 - 37720323-025  -  09191255565  تماس حاصل نمایند.

بر اساس این گزارش، زمان شروع کلاس ها، روزهای پنج شنبه (عصر) و جمعه (صبح) از 11  دی ماه جاری  در مدرسه عالی دارالشفاء  بر گزار می شود.

خاطرنشان می شود:  به علت محدودیت کلاس ها، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حجت IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    جلسه خوبه