جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله جنتی

حوزه/ حوزه دبیر شورای نگهبان گفت: آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی همراه با مردم برای مبارزه با رژیم مستکبر پهلوی تا آنجا پیش رفت که حکم اعدام ایشان توسط رژیم شاه صادر شده و خوشبختانه با پیروزی انقلاب این حکم اجرایی نشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله احمد جنتی در پیام خود به مراسم نکوداشت "آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی"، که توسط حجت الاسلام و المسلمین عبدالجواد عبداللهی قرائت شد، با گرامیداشت و تشکر از برگزار کنندگان این همایش، اظهار داشت: آنچه من از این عالم بزرگوار در طول سالیان سال دوستی و رفاقت در سفر و شرایط مختلف دیده‌ام، قابل تقدیر و تمجید است. صفات حمیده، خصال برجسته اخلاقی، علمی، عملی و دینی ایشان ستودنی بوده و صداقت، صمیمیت، حسن خلق، روحیه خدمت‌گزاری به مردم و خلوص نیت نیز از ویژگی‌های ایشان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی و جهادی آیت‌الله فقیه ایمانی در مبارزه با رژیم پهلوی، افزود: آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی همراه با مردم برای مبارزه با رژیم مستکبر پهلوی تا آنجا پیش رفت که حکم اعدام ایشان توسط رژیم شاه صادر شده و خوشبختانه با پیروزی انقلاب این حکم اجرایی نشد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به فعالیت‌های این عالم گرانقدر، خاطرنشان کرد: پس از اسارت، ایشان کمر به خدمت صادقانه و آرام به اسلام، انقلاب و مردم بست و آثار به یاد ماندنی از خود به یادگار گذاشت؛ خدمت بزرگ دیگر وی، ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف و ارسال آن‌ها به کشور‌های خارجی بوده که مورد استقبال مردمان این کشور‌ها نیز قرار گرفت.

وی گفت: پس از ارسال این کتاب‌ها به کشور‌های دیگر نامه‌های بسیاری به وی نوشته شده و از او تقدیر شد که این مسئله نشان داد مردم کشور‌های مختلف آمادگی برای پذیرش معارف اسلامی را دارند و این مسئله بستگی به آن دارد که ما بتوانیم به درستی این مطالب را عرضه کنیم.

آیت‌الله جنتی بیان کرد: ترجمه کتاب مهدی موعود(عج) و جمع‌آوری بیش از 500 حدیث در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و مسائل زندگی یکی دیگر از خدمت‌های ایشان بوده هم‌چنین تشکیل حوزه علمیه‌ خواهران و برادران و تربیت علما و فضلایی که هر یک می‌توانند مشعلی درخشان در راه ارشاد و هدایت جامعه باشند، از دیگر خدمات ارزنده ایشان است.

وی افزود: تأسیس مرکز علمی و تحقیقی و کتابخانه امیر‌المومنین (ع)، احداث بیمارستان‌‌ها وکمک به محرومان بخش دیگری از فعالیت‌های این عالم برجسته بوده که سبب پدید آمدن این موقععیت‌ چشم‌گیر و ازرشمند برای ایشان شده است.

دبیر شواری نگهبان تصریح کرد: اسلام همیشه به عالمانی همچون آیت‌الله فقیه ایمانی نیازمند بوده تا برای بقای اسلام در همه دوران‌ها زحماتی کشند و تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha