جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مظاهری

حوزه / آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به مراسم نکوداشت آیت‌الله حاج سید کمال فقیه ایمانی گفتند: احترام به خدمت‌گزاران راستین دین و شریعت، وظیفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله العظمی حسین مظاهری در پیامی به مراسم نکوداشت آیت‌الله حاج سید کمال فقیه ایمانی، که ظهر امروز در اصفهان برگزار شد، اظهار داشتند: برگزاری این مراسم گرامی که به منظور تکریم از شخصیّت و خدمات عالم جلیل‌القدر آیت‌الله آقای حاج سید کمال فقیه‌ایمانی تشکیل شده، اقدامی شایسته تحسین است، هم از آن نظر که احترام به خدمت‌گزاران راستین دین و شریعت، وظیفه‌ای ضروری است و هم بدان سبب که کارنامه خدمات این عالم خدوم، کارنامه‌ای پربار و ذو وجوه است.

این مرجع تقلید افزودند: به‌ویژه عطف توجه و اهتمام خاص ایشان به حوزه علمیّه و تربیت طلّاب و سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) از دیرباز، زبانزد بوده و تأسیس مدرسه دارالحکمه حضرت باقر العلوم(ع) در حوزه علمیّه اصفهان «صانها الله عن الحدثان» که همواره یکی از مدارس ممتاز و پرجمعیّت در این حوزه کهن بوده است و فضلا و روحانیونِ پرشماری در آن تربیت یافته‌اند، یکی از افتخارات روشن این کارنامه است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آثار تأسیس این مدرسه علمیه تصریح کردند: در کنار این مدرسه علمیّه، مرکز تحقیقات علمی و دینی امام امیر‌المؤمنین(ع)، ابتکار و خدمت دیگری است که این عالم پرتلاش به منظور نشر و ترویج معارف نورانی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بنیان‌گذاری کرده‌اند که از جمله ثمرات و نتایج شیرین آن، احیا و انتشار محققانه کتاب روایی عظیم القدر و گرانسنگ«وافی» علامه عالی مقام فیض کاشانی«قدس‌سرّه‌الشریف» و همچنین تدوین یک دوره تفسیر قرآن کریم به زبان‌های خارجی است که اقدامی نوین و تحسین‌برانگیز است.

ایشان تصریح کردند: از این خدمات صادقانه علمی و فرهنگی که بگذریم، خدمات پرشمار ایشان در عرصه اجتماعی از قبیل ساخت مساجد و بیمارستان‌های متعدّد و نیزکتابخانه عمومی امام امیرالمؤمنین(ع) و سایر فعالیت‌های فراوان اجتماعی این عالم مردمی است که سبب شده تا ایشان در طی سال‌های متمادی؛ همواره از احترام و جایگاه اجتماعی خاصّی برخوردار باشند.

آیت‌الله‌العظمی مظاهری گفتند: سرانجام حضور آگاهانه ایشان در جریان نهضت و انقلاب شکوهمند اسلامی چه قبل و چه بعد از آن و قرار گرفتن در صف یارانِ امام راحل عظیم‌الشّأن«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» و وفاداری به آرمان‌های متعالی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از دیگر وجوه شخصیّتی این عالم انقلابی است که پیوسته مایه پشتیبانی و دلگرمی علاقمندان به اسلام و انقلاب اسلامی و نیز موجب علاقمندی بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر کبیر انقلاب«قدّس‌سرّه‌الشّریف» به ایشان بوده است.

معظم له اضافه کردند: از خداوند سبحان مزید تأییدات عالیه الهیه و استمرار توفیقات این عالم گرامی را در خدمت خالصانه به اسلام و مسلمین و حوزه‌های علمیّه و تربیت نسل جوان طلاّب عزیز مسألت می‌کنم.«والله ولیّ العصمة و التوفیق».

رئیس حوزه علمیه اصفهان هم چنین در پایان از مرکز مدیریّت حوزه‌ علمیّه اصفهان و سایر متصدّیان برگزاری این مراسم و همه شرکت‌کنندگان در آن صمیمانه تشکّر نمودند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha