پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 340871
۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
تجلیل

حوزه/ دومین اجلاسیه مدیران و صاحب نظران عرصه پژوهش حوزه علمیه استان قم، امشب با تقدیر از پژوهشگران برتر در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،در ابتدای این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، گفت: علما، در تاریخ حوزه های علمیه به دنبال رصد نیازهای جامعه و انجام پژوهش های ناظر به نیازهای جامعه بودند.

وی افزود: با تاسف باید گفت که در مقاطع تحصیلی در حوزه و دانشگاه، توجه چندانی به مقوله پژوهش صورت نمی گیرد؛ فرهنگ پژوهش بر عکس نظام آموزشی رشد چندانی نداشته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: پژوهش ها باید متناسب با مطالبات وسیع جامعه جهانی نهادینه شود؛ پژوهش نیروی محرکه علمی در تمام عرصه ها و بازوی نیرومند مدیریت است.

وی افزود: توسعه نظام شیعی نیازمند حضور جدی پژوهش های حوزوی دارد؛ حوزه علمیه قم دارای پتانسیل عظیمی در این حوزه است که اگر به فعلیت برسد می تواند نهضت عظیمی در عرصه های دانش دینی رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: امروزه تمام نشریاتی که در حوزه دین در کشور منشر می شود، کمتر از 250نشریه است که اگر فقط یک سوم طلاب سطح خارج فقط یک مقاله در سال بنویسند آماری بسیار عظیم خواهد شد.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی حوزه های علمیه به فعلیت رساندن این ظرفیت عظیم علمی است که رسیدن به این هدف نیازمند برنامه های پژوهشی هدفمند و تسهیل امور در اجرای این طرح ها ، سیاست گذاری و مدیریت و از همه مهمتر در گرو حمایت و پشتیبانی مراجع عظام تقلید است.

پس از وی حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم در سخنانی به ذکر مباحثی پیرامون چگونگی فعالیت پژوهشی در استان قم پرداخت.

در ادامه این مراسم، آیت الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید،در سخنانی به بایسته های اصلی پژوهش در حوزه های علمیه پرداختند.

خاطرنشان می شود: درپایان این مراسم از 10پژوهشگر  و پایان نامه های برتر سطح چهار حوزه  تجلیل  و تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha