جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جواد رفیعی - معاونت پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم گفت: 130کارگاه آموزشی در جمع طلاب و مراکز تخصصی برگزار کرده ایم و تلاش داریم تا مجموعه کارگاه های روش پایان نامه نویسی به صورت نظام یافته و منظم برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد رفیعی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: اولین فعالیتی که در زمینه رشد و گسترش پژوهش در حوزه درنظر است، ترویج امر پژوهش است؛ طلاب جوان نیازمند مقوله پژوهش هستند تا به اهمیت و جایگاه پژوهش آشنا شوند و روش‌های پژوهش را فرابگیرند و کارورزی های لازم را فرابگیرند.

وی گفت: یکی از فعالیت های معاونت پژوهش، آموزش روش های پژوهش در سطوح مختلف است؛ تا کنون 130کارگاه آموزشی در جمع طلاب و مراکز تخصصی برگزار کرده ایم و به همت معاونت آموزش استان قم،مقرر شده است تا مجموعه کارگاه های روش پایان نامه نویسی به صورت نظام یافته و منظم برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: نگارش مجلات علمی مدرسه ای که متناسب سطح علمی مدارس باشد از دیگر فعالیت این مرکز بوده است که در سال جاری 15نشریه در 15مدرسه منتشر شده است.

وی از برگزاری جشنواره های مدرسه ای در 20مدرسه استان قم خبرداد و گفت: این جشنواره زمینه ساز برگزاری جشنواره علامه حلی در کشور است که در سال گذشته یک هزار مقاله مقاله از مدارس حوزه علمیه قم در جشنواره علامه حلی حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کانون های علمی از دیگر فعالیت های این معاونت در قم است که سعی شده است که گروه های پژوهشی با کارگروهی در عرصه پژوهشی آشنا شوند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم با بیان این که  استقرار معاونان پژوهشی در واحدهای آموزشی از دیگر فعالیت های این معاونت بوده است از تجهیز کتابخانه مدارس و ایجاد زیرساخت های پژوهشی در مدارس استان قم خبرداد‌ و گفت:  در همایش مدیران و صاحب نظران حوزوی عرصه پژوهش از  ده پایان نامه حوزی در سطح چهار تقدیر شد که این پایان نامه ها از میان پایان نامه های استان قم منتخب شده بودند.

وی گفت: در این همایش از تعدادی از واحدهای آموزشی فعال که از نظر شاخص های کمی و کیفی رشد مناسب داشته اند در این جلسه تقدیرتقدیر شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha