چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام عباس نظری قزوین_معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه/ معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام بیش از 300 نفر مبلغ به مناطق مختلف این استان همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

حجت الاسلام عباس نظری معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) با قیام و نثار خون خود و یاران با وفایشان، حیاتی دوباره به دین آسمانی ، جامع و کامل اسلام  بخشیدند و باعث بیمه شدن این دین تا قیامت شدند.

وی افزود: اگر قیام کربلا به وقوع نمی پیوست چیزی جز اسم خالی از اسلام و مسلمانی باقی نمی ماند و بشریت رو به سوی گمراهی و نابودی می رفت.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: از آنجا که فرهنگ سرخ عاشورا در مجموعه نظام آفرینش و معارف دینی از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است بزرگداشت و تعظیم شعائر عاشورایی و حسینی (ع) وظیفه دینی و همگانی مسلمانان است.

حجت الاسلام نظری اظهار کرد: به مناسبت گرامی داشت و تبیین نهضت سرخ امام حسین(ع)، مراسم های مختلفی توسط هیئات و مساجد برگزار می شود.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: مراسم روز اربعین به صورت متمرکز با حضور دسته های عزاداری و همکاری بنیاد شهید استان، سازمان ورزشی فرهنگی شهرداری و نیروی انتظامی صبح روز شنبه همزمان با اربعین حسینی  در امام زاده حسین(ع) و مزار شهدای قزوین برگزار خواهد شد.

وی گفت: امسال به مناسبت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) و سالروز رحلت پیامبراکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، تعداد 324 نفر از مبلغین و مبلغات مذهبی  استان به مناطق مختلف قزوین اعزام می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: تبیین ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع)،جنبه های مختلف قیام امام حسین(ع)، ارائه احکام و معارف دینی، احیای سنت های حسنه اسلامی و تبیین جایگاه ولایت فقیه و اهمیت رهبری از جمله برنامه های مبلغان مذهبی خواهد بود.

حجت الاسلام نظری از اعزام هیات‌های مذهبی استان به مشهد مقدس، برگزاری مراسم سوگواره در تپه نورالشهداء قزوین واقع در بوستان باراجین و برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد را از دیگر برنامه های گرامی داشت روز اربعین نام برد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha