جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ استاد فرحزاد گفت: زمانی محبت اهل بیت علیهم السلام در دل های ما اثرگذار خواهد بود و ما را از خشم الهی در امان نگه خواهد داشت که از در کنار این محبت، از دشمنان آنها نیز برائت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، در شب اربعین شهادت امام حسین علیه السلام در جمع زائران حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر به جایگاه امام حسین علیه السلام و اهمیت گرامیداشت اربعین حسینی سخن پرداخت.

وی با اشاره به جایگاه صلوات بر پیامبر (ص)و آل ایشان در تعالیم اسلامی گفت: بر اساس آیات و روایات، خداوند و فرشتگان بر پیامبر و آلش صلوات می فرستند و ما را نیز به این صلوات امر کرده اند.

این سخنران، نبی مکرم اسلام(ص) را مقرب ترین و عزیز ترین مخلوق خداوند معرفی کرد و  بیان داشت: کسانی که زیاد یاد پیامبر (ص) کنند و بر ایشان و خاندان پاکشان صلوات بفرستند، محبت خدا و پیامبر خدا و ائمه معصوم علیهم السلام را در دل خود ایجاد می کنند.

وی در ادامه درباره اهمیت سلام دادن به امام حسین علیه السلام بعد از نوشیدن آب اظهار کرد: بر اساس روایت امام معصوم علیه السلام، کسی که بعد از نوشیدن آب بر امام حسین علیه السلام، سلام کند و دشمنانشان را لعن نماید، خداوند 100 هزار حسنه برای او می نویسد و 100 هزار سیئه از او محو می کند، 100 هزار درجه بر او می افزاید و پاداش آزاد کردن 100 هزار اسیر را برای او ثبت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: آب خوردن ما اهمیتی برای خدا ندارد، ولی زمانی که در هنگام این کار، به یاد کسی باشیم که همه چیز خود را در راه حفظ دین خدا صرف کرد؛ آن موقع آب نوشیدن ما هم در پیشگاه خداوند ارزش می یابد.

وی سلام و صلوات بر پیامبر و ائمه معصوم علیهم السلام را یاد خدا معرفی و عنوان کرد: این که در تعالیم دینی توصیه می شود بر پیامبر و آل شان زیاد صلوات بفرستیم، از این جهت است که یا آنها، در مسیر یاد خداست و یاد خدا نیز انسان را در مسیر حق ثابت قدم نگه می دارد.

این محقق حوزوی گفت: ما باید بدانیم، همانطور که یاد خدا ما را در مسیر الهی قرار می دهد، فکر گناه نیز ما را به سمت گناه می کشاند، از این رو بر ما سفارش شده تا با صلوات بر پیامبر اسلام(ص) به یاد خدا باشیم و از گناه دوری نماییم.

وی در ادامه سخنان خود به زیارت امام حسین علیه السلام توسط جناب جابر بن عبد الله انصاری، از صحابه بزرگ نبی مکرم اسلام(ص) گفت: جناب جابر، کسی بود که در زمان حیات 7 معصوم زنده بود و از صدر اسلام در کنار پیامبر(ص) در جنگ ها شرکت می کرد و زمان امامت امام باقر علیه السلام را نیز درک کرد؛ این شخصیت زمانی که بر مزار امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا قرار گرفت، سوگند یاد کرد که او هم در مقام شهادت آنها شریک است.

این سخنران این سخن جناب جابر را نشان دهنده اهمیت و جایگاه زیارت امام حسین علیه السلام معرفی کرد و گفت: البته باید بدانیم که سلام و صلوات بر پیامبر(ص) و امام حسین علیه السلام و دیگر معصومین(ع)، زمانی اثرگذار خواهد بود که در کنار آن از دشمنان و مغضوبین معصومین علیهم السلام نیز برائت بجوییم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی محبت اهل بیت علیهم السلام در دل های ما اثرگذار خواهد بود و ما را از خشم الهی در امان نگه خواهد داشت که از در کنار این محبت، از دشمنان آنها نیز برائت کنیم؛ چراکه دشمنی با اهل بیت علیهم السلام، گناهی است که خداوند آن را نخواهد بخشید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha