شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام حسین

حوزه/ جزئیات مورد اختلاف حادثه کربلا از جمله مباحث علمی است که طرح کردن آن در مجامع عمومی باعث مخدوش شدن اذهان است و اگر خیانت نباشد خدمت هم نخواهد بود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مسجد جمکران، حجت الاسلام غفاری در برنامه سلام زائر که در این مکان مقدس برگزار شد پیرامون محتوای زیارت نامه ها گفت: صدر و  ذیل همه زیارت نامه ها توحید و محتوای آنها پیرامون شناخت نبوت، امامت و معاد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) کتاب کامل الزیارات را از معتبرترین منابع شیعی و در بردارنده تمام زیارات وارده از سوی ائمه(علیهم السلام) دانست و افزود: یکی دیگر از بخش های زیارات معرفی دوست و دشمن و مرز بین ایمان و کفر است.

وی با اشاره به آیه«وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ»(155/بقره) اظهار داشت: انسان اگر در مسیر ایمان قرار گیرد قطعا توهین و تهدید خواهد شنید و مؤمن واقعی کسی است که سایر مؤمنین از او آزار نبینند ولی باید دشمنان از او منزجر باشند.

عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(علیه السلام) در ادامه اظهار داشت: امام خمینی می فرمود: «اگر کشتی به کشتی مرا تبعید کنند، دست از تبلیغ اسلام بر نمی دارم» بنابراین از ترس توهین و تهدید شنیدن نباید دست از تبلیغ اسلام برداریم.

حجت الاسلام غفاری اهتمام مردم به نگهداری از آثار و معارف اهل بیت(علیهم السلام) را ستود و عنوان کرد: ایرانیان وقتی کوچکترین اشاره و ندایی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر شرکت باشکوه در راهپیمایی امسال اربعین کربلا شنیدند به صورت میلیونی در این مراسم حاضر شدند که این جای شکر و افتخار بسیار دارد و از این رو بود که امام راحل(قدس سره) فرمود: «مردم امروز ایران از مردم صدر اسلام بالاترند».

این کارشناس مذهبی در پایان نسبت به طرح مباحث تخصصی و علمی در مجامع عمومی هشدار داد و افزود: هیچ کس اصل عاشورا و اتفاقات آن را انکار نمی کند، اما جزئیات مورد اختلاف حادثه از جمله مباحث علمی است که طرح کردن آن در مجامع عمومی باعث مخدوش شدن اذهان است و اگر خیانت نباشد خدمت هم نخواهد بود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha