جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محی الدین بهرام محمدیان- آموزش و پرورش

حوزه/ معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که بسترهای ارتقای همکاری حوزه و آموزش و پرورش فراهم است، گفت: اگر حوزه اکنون بتواند 50 هزار طلبه به ما معرفی کند که قادر به ارتباط با نسل جوان باشند، مدارس ما آماده استفاده از این ظرفیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حوزه و آموزش و پروش، اظهار داشت: امیدواریم این ارتباط تقویت شود و حوزه علمیه به خصوص در حوزه علوم انسانی و اسلامی تولیدات جدید علمی داشته باشد و در اختیار ما قرار دهد تا ما به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه دست نیاز آموزش و پرورش از مدت ها قبل به سوی حوزه دراز است، تصریح کرد: رهبری در سفر تاریخی خود به قم، تاکید داشتند، حوزه باید بیشتر به فکر آموزش و پرورش باشد و خود را متناسب با نیازهای عظیم ترین نهاد آموزشی کشور آماده کند.

*بستر استفاده از ظرفیت های حوزه فراهم است

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که ظرفیت های استفاده از حوزه را در آموزش و پروش فراهم کرده ایم، گفت: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز فعال است و آمادگی داریم بیش از گذشته از ظرفیت های حوزه استفاده کنیم.

*علاقه مند به ارتقای روابط هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به این که در زمینه برنامه ریزی آموزشی ارتباط  مطالعاتی با حوزه داریم، اظهار داشت: امروز سطح ارتباط آموزش و پرورش با حوزه خوب و مناسب است و ما علاقه مند به ارتقای روابط هستیم.

*نیازمند 50 هزار طلبه هستیم

وی تصریح کرد: در حوزه باید نهادهای لازم برای کمک به آموزش و پروش و پاسخگویی به نیازهای به روز اجتماعی فعال تر شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بستر ارتقای همکاری حوزه و آموزش و پرورش فراهم است، تصریح کرد: اگر حوزه اکنون بتواند 50 هزار طلبه به ما معرفی کند که قادر به ارتباط با نسل جوان باشند، مدارس ما آماده همکاری هستند.همچنین ما آمادگی داریم از هزار نفر نویسنده حوزوی که آشنا به تدوین برنامه های درسی باشند، استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه این آمادگی برای استفاده از صاحب نظران و فعالان حوزوی که در زمینه مشاوره تربیتی فعالیت دارند در آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار داشت: این مشاوران تربیتی باید علاوه بر اینکه به دانش حوزوی مجهز باشند، خدمات مشاوره ای نیز ارائه دهند و ما اعلام می کنیم آموزش و پرورش به این خدمات نیازمند است.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha