شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای اصلاح و هدایت جامعه لازم است سطح و میزان بودجه های پژوهشی و فرهنگی کشور ، ارتقا پیدا کند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: متاسفانه اشتباه برخی مسئولان و دولتمردان این است که فکر می کنند برنامه های فرهنگی آن طور که باید و شاید در جامعه اثر ندارد و حال آن که با توجه به مساله فرهنگ و انجام پژوهش های دقیق در این باره می توان جلوی بسیاری از مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی را گرفت.

وی با اشاره به نقش محوری فرهنگ و پژوهش های فرهنگی در اصلاح و هدایت جامعه گفت: با هزینه های فرهنگی هوشمند و به موقع و به جا می توان جلوی بسیاری از مفاسد و از جمله اختلاس را گرفت و فرد و جامعه را به سمت و سوی مطلوب نظام اسلامی رهنمون ساخت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بی شک چنانچه سطح فرهنگی و علمی جامعه ارتقا یابد، شاید کمتر نیاز به قوه قهریه و زندان و دستگاه قضایی برای مهار ناهنجاری ها وجود داشته باشد.

وی همچنین افزود: البته در صرف هزینه های فرهنگی و پژوهشی باید از کارهای تکراری و غیرضروری پرهیز کرد و چه بسا بسیاری از همایش ها و سمینارها در کشور ما غیرلازم و بی اثر باشد که باید از برگزاری آن ها و هدر رفت بیت المال جلوگیری به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha