چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابوترابی فرد

حوزه / نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همايش «بررسي تحولات جهان اسلام، فرصت‌ها و چالش‌هاي پيش رو»، گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد بالنده پیوند دین و سیاست در جهان امروز است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همايش «بررسي تحولات جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌هاي پيش‌رو» كه  به مناسبت هفته پژوهش به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزارشد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد بالنده پیوند دین و سیاست و همچنين تعریف مردم‌سالاری دینی و تجربه ارزشمند چرخش نخبگان در مدیریت سیاسی از جایگاه رفیعی در منطقه برخوردار است.

وي افزود: جریانات تکفیری و تروریسم با نام اسلام به روایت مقام معظم رهبری، تلاشی مذبوحانه از سوی نظام سلطه است تا در جهت بدنام کردن اندیشه بالنده اسلامی و چالش اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه و زیاده‌خواهان آنان بر همین مبنا است.

نقش‌آفريني جریانات تکفیری در سطح جهان و منطقه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریان تکفیری و تروریستی به عنوان بازوان نظام سلطه در جهان و منطقه نقش‌آفریني مي‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابي‌فرد با اشاره به شايسته سالاري، تأكيد كرد: در کنار اصل محوری شایسته سالاری که پویایی هر سازمانی را در مسیر رسیدن به اهداف خود تبیین مي‌کند، برتری یک نظام سیاسی مبتني بر آموزه‌هاي دیني رسیدن به عدالت است.

وي افزود: توجه به شایسته ‌سالاري در مسیر رسیدن به این عدالت صاحبان نظر و علم را در نظام اسلامي همراهي مي‌کند و بستر تحقق شعارهاي بلند و اهداف والا را آماده مي‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامي در رابطه با گسترش عدالت، گفت: شایسته سالاري و جمهوریت مبتنی بر دین ابزاری براي تحقق عدالت در جامعه اسلامي و پرداختن به این مهم است و ترسیم صحیح آن بر اساس آموزه‌هاي اسلامي مي‌تواند راه را براي گسترش عدالت در پرتو اهداف بلند نظام جمهوري اسلامي هموار کند.

وي در سخنان پاياني خود، با تأکید بر لزوم توجه همه ‌جانبه به آموزه‌های دینی، يادآور شد: توصیه من به اهالي نظام دیپلماسي فرهنگي جمهوري اسلامي، توجه به شایسته سالاري و انتخاب درست انسان‌هاي آراسته به تقوا و تدبیر است؛ انسان‌هاي معتقدي که حقیقت والای عدالت براي پیشبرد اهداف دیپلماسي فرهنگي ایران را در پیش روي خود دارند.313/34

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha