جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی

حوزه / امام جمعه قم گفت: امروزه به تنگناهایی که دولت با آن روبروست، آشناییم و از تلاش هایی که در سرکوب کردن نظام انجام می شود، آگاهیم ولی با این حال، دولت باید در حوزه سلامت اهتمام خود را بیشتر کند و مشکلات موجود در این عرصه را برطرف سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر گفت: مسلمانان و به ویژه شیعیان نسبت به اولیای الهی رعایت ادب می کنند و در مصیبت اهل بیت علیهم السلام غمگین و در شادی آنها، شاد هستند.

وی این روحیه را نشانه ولایت مداری شیعیان برشمرد و بیان داشت: ولایت و محبت به اهل بیت علیهم السلام به اندازه ای اهمیت دارد که نبی مکرم اسلام(ص) به امر خدا تأکید کرد که در برابر رسالتش، اجری از مردم نمی خواهد، و تنها «الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَی» را مطرح کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با بیان این که نبی مکرم اسلام (ص) در ادامه بیان می دارد که اجر کار من در نزد خداست؛ افزود: خدمت به مردم و نجات دادن آنها از ظلمت ها و تاریکی، اجری بزرگ دارد که پاداش های دنیایی نمی تواند پاسخ آن را بدهد.

وی هدایت مردم را مظهر لطف خدا معرفی کرد و گفت: خدا در کنار هدایت مردم، صحت و سلامت بندگانش را نیز مهم دانسته و ما را امر کرده تا از این سرمایه مهم نگهداری کنیم. اسلام دینی است که برای روح انسان و جسم و سلامت آن برنامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی کار در عرصه سلامت مردم را در مسیر داشتن سلامت فرهنگی و اجتماعی مردم معرفی کرد و گفت: زمانی که مردم دارای سلامت جسم باشند، می توان به سلامت روحی و روانی آنها نیز فکر کرد.

وی با بیان این که جامعه اسلامی نسبت به امور مردم بی توجه نیست، گفت: امروزه مسئولان نظام و کشور نسبت به همه مردم نوعی احساس وظیفه دارند؛ این جامعه، جامعه به هم پیوسته ای است که این با هم بودن اقتضائاتی دارد که از جمله آنها، توجه به سلامت مردم است.

دولت در حوزه سلامت خوش درخشید

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با تقدیر از تلاش های دولت در حوزه سلامت گفت: دولت در حوزه سلامت خوش درخشید، بنابراین از دولت محترم می خواهیم که در این راهی که باز کرد، ثابت قدم باشد و آن را رشد دهد.

وی افزود: امروزه با تنگناهایی که دولت با آن روبروست، آشناییم و از تلاش هایی که در سرکوب کردن نظام انجام می شود، آگاهیم ولی با این حال، دولت باید در این  عرصه اهتمام خود را بیشتر کند و مشکلات موجود در این عرصه را برطرف سازد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که مجلس شورای اسلامی که در نظام اسلامی حقیقتاً در خدمت مردم است، باید در عرصه سلامت مشکلات و تنگناهای قانونی را حل کند، تصریح نمود: در دوره طاغوت، مسئولان رغبتی به قم و شنیدن حرف های مراجع نداشتند، ولی پس از انقلاب، مسئولان پیوسته با قم در ارتباط بوده اند؛ مسئولان باید با توجه به جایگاه قم و نقش آن در نشر معارف اسلامی در جهان، عنایت خاصی به عش آل محمد داشته باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha