شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ملاوردی - معاون امور زنان

حوزه/ معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان این که برای تحقق حقوق بانوان و خانواده دست خود را به سوی مراکز علمی و حوزه های علمیه دراز کرده ایم، اظهار داشت: باید چالش های موجود و پرسش های دینی نسل جوان را با پژوهش و تحقیق و دوره های آموزشی پاسخگو باشیم و متناسب با نیازهای زمان، حرکت های خود را تنظیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شهیندخت ملاوردی امشب در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش با تاکید بر اینکه تعامل با نهاد مرجعیت در دستورکار دولت تدبیر و امید قرار دارد، اظهار داشت: امروز دومین سفر خود را در دومین سال فعالیت دولت به قم داشتیم و امیدواریم با این تعامل برقرار شده از ظرفیت های عظیم پژوهشی که وجود دارد، بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد هنوز به جایگاه پژوهش در جامعه و حوزه زنان و خانواده دست پیدا نکرده ایم، تصریح کرد: هرچند در سال های اخیر برای دستیابی به جایگاه شایسته پژوهش گام هایی برداشته شده است، اما هنوز از نظر تخصیص اعتبارات و تعداد مقالات و پژوهشگران حرفه ای مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم با برنامه های دولت شاهد رشدکیفی در این مسائل باشیم.    

*فقدان پژوهش های نظام مند در حوزه بانوان

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه هنوز پژوهش نظام مند و کاربردی در زمینه امور زنان و خانواده وجود ندارد، گفت: برای خروج از این مسئله باید برنامه های بلندمدتی را تدوین کرد. 

*با همکاری حوزه و دانشگاه، پژوهش ها را کاربردی کنیم

ملاوردی با بیان اینکه  توانسته ایم نیازهای پژوهشی امور زنان و خانواده را شناسایی کنیم، گفت: امیدواریم با همکاری حوزه و دانشگاه محورهای تحقیقی و پژوهشی را به نتیجه برسانیم تا از این یافته ها به صورت کاربردی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آسیب های موجود در حوزه زنان و خانواده شناسایی شده است، گفت: 31 گزارش استانی در این زمینه تدوین شده که در سفرهای استانی مورد توجه دولت خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: این گزارش ها بر اساس واقعیات و بدون کلی گویی و آرمان گرایی می باشد.

*برای تحقق حقوق بانوان نیازمند حوزه هستیم

ملاوردی تصریح کرد: برای تحقق حقوق بانوان و خانواده دست خود را به سوی مراکز علمی و حوزه های علمیه دراز کرده ایم تا چالش های موجود و پرسش های دینی نسل جوان را با پژوهش و تحقیق و دوره های آموزشی پاسخگو باشیم و متناسب با نیازهای زمان، حرکت های خود را تنظیم کنیم.

*با کمک حوزه، چهره اسلام راستین را معرفی کنیم

وی با بیان اینکه باید چهره انسانی دین اسلام را در خصوص زنان به دنیا نشان دهیم، ابراز داشت: امروز که در منطقه افراطی گری نسبت به زنان وجود دارد، باید این ذهنیت های افراطی را که اسلام راستین را متوجه خود کرده است، اصلاح کنیم و در این زمینه نیاز به کمک حوزه وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم بهبود وضعیت و حقوق شرعی زنان مسئولیتی همگانی است که همه قوا و نهادها باید به کمک ما بیایند تا وضعیت زنان را مطابق دین مقدس اسلام عرضه کنیم و به صورت عملی الگوی مورد نیاز جهانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha