جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل ایدنی اهواز

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حوزه و دانشگاه دوبال پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بوده و این دو بال پیشرفت جامعه باید روز به روز تلاش کرده و بسترهای لازم برای شکوفایی عرصه های گوناگون علمی را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دکتر اسماعیل ایدنی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دیشب در نشست کاربردی راه های ارتقاء وحدت حوزه و دانشگاه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، حوزه و دانشگاه را دوبال تحقق جامعه متعالی اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که تحقق علم و فناوری سبب شکوفایی جامعه از حیث علمی می شود، تحقق اسلام ناب محمدی نیز موجبات کمال یافتن مردم را نیز به همراه دارد که هر یک از آنها به تنهایی آن کارآمدی لازم به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه سبب کمال یافتن جامعه می شود، افزود: خوشبختانه با سابقه ای که دانشجویان و طلاب این ممکلت پس از پیروزی اتقلاب اسلامی داشتند، میتوان حدس زد که در آینده نیز، همراه ماندن این دوبال آثار و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان این که علم آموزی و منابع، تنها محدود به علوم تجربی نیست، تصریح کرد: امروز با بحرانی که در جهان غرب به وجود آمده بیشتر پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که علم گرایی با تکیه بر دانش تجربی تا جایی مضر است که می تواند بحران و بن‌بست‌هایی جهانی در زمینه اخلاق و معنویت ایجاد کند، کما اینکه هم اکنون این مسأله شکل گرفته است.

ایدنی، با اشاره به ضروریات نظام اسلامی ایران، گفت: امروزه شاید با تکیه بر علم و فناوری های علمی جامعه ای به رشد نسبی اقتصادی رسد، اما هیچ گاه این جامعه آینده درخشانی نخواهد داشت؛ اما خوشبختانه در نظام اسلامی ایران پاسخ به نیازهای وجودی انسان در حوزه علمیه تا حدودی تأمین شده و جهانیان شاهد پیشرفت های ایران در عرصه های گوناگون علمی هستند.

وی ادامه داد و گفت: امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که در کنار عرصه ای علمی و تجربی به راحتی می توانیم از منابع دیگر معرفتی نیز بهره مند شویم و ما از همین مکان به علما و مسؤولان حوزه های علمیه اعلام می کنیم آماده همکاری کامل با نهادهای دینی و معرفتی را داریم و ان شاءالله نیز خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان با بیان این که حوزه و دانشگاه دوبال پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: این دو بال پیشرفت جامعه باید روز به روز تلاش کرده و بسترهای لازم برای شکوفایی عرصه های گوناگون علمی را فراهم آورند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha