سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مجاهدی

حوزه/ شاعر آئینی کشور با بیان این که باید پیرو علمای دین باشیم تا خدای ناکرده در برابر آموزه های دینی نایستیم گفت: ذاکر اهل بیت(ع) وظایفی دارد که باید در این شرایط حساس تاریخی که ضرورت اتحاد مسلمانان وجود دارد، از تفرقه افکنی خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» استاد مجاهدی در ششمین همایش پیرغلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی(ع) گفت: امروز شعر در میان هنر، بالاتری ابزار در انتقال تعالیم و معارف اسلامی است.

وی با بیان این که امروزه استکبار جهانی در راستای نابودی اسلام و به ویژه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاش های زیادی به کار بسته است، تصریح کرد: در چنین شرایطی نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.

پدر شعر آئینی افزود: ما باید در عرصه اتحاد تلاش کنیم. چراکه اصول و اعتقادات مشترک زیادی میان شیعیان و اهل سنت وجود دارد؛ نباید به برخی اختلافات که گاهاً دیده می شود، دامن زد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در این عرصه همه ما به اندازه سهم خود در راستای ترویج و خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاش خود را به کار بریم و این نعمت بزرگ را با عمل درستمان، قدردان باشیم.

این شاعر مذهبی با تأکید براین که اگرچه توانایی انجام خدمتی به اهل بیت علیهم السلام نداریم، باید پیروی علمای دین باشیم تا خدای ناکرده در برابر آموزه های دینی نایستیم.

وی با بیان این که ذاکر اهل بیت علیهم السلام، باید ذاکر متعهد باشد، افزود: ذاکر اهل بیت علیهم السلام باید احساس رسالت کند که بار امانتی که بر دوش دارد را سالم به سرمنزل مقصود برساند، باید این احساس را در خود ایجاد و تقویت کند و این مکتب را که به بهای خون برترین مخلوقات الهی به دست ما رسیده را حفظ کنیم.

استاد مجاهدی افزود: ما باید پای خودرا جای پای آنهایی قرار دهیم که در مسیر حفظ اسلام ناب، از جان و مال خود گذشتند، بگذاریم تا تفکر شیعه را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی با بیان این که اتحاد به معنی کوتاه آمدن از عقاید نیست، تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که کمترین رفتار ما در جهان منتشر می شود نباید رفتاری کنیم که موجب لطمه زدن به مکتب اهل بیت علیهم السلام شود.

این شاعر مکتبی در پایان افزود: ذاکر اهل بیت(ع) وظایفی دارد که باید در این شرایط حساس تاریخی که ضرورت اتحاد مسلمانان وجود دارد، از تفرقه افکنی خودداری کند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha