جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 341262
۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
پاپ

وظیفه این کمیسیون بررسی پروتکل ها و رشته های آموزشی برای کسانی که در کلیسا با کودکان تماس دارند، همکاری با مقامات قضایی و بررسی جذب دوباره کشیشانی است که در رابطه با آزار جنسی به کودکان مجرم شناخته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از "واتیکان اینسایدر" دفتر مطبوعاتی واتیکان اعلام کرد پاپ فرانچسکو با انتصاب 8 عضو جدید از کشورهای مختلف جهان، اعضای 17 نفره کمیسیون حمایت از کودکان را تکمیل کرد.

اعضای این کمیسیون از کشورهای کلمبیا، فیلیپین، زلاند نو، زامبیا، آمریکا (2 نفر)، آفریقای جنوبی، انگلیس (2 نفر) فرانسه، ایرلند، استرالیا، لهستان، آرژانتین، آلمان، ایتالیا هستند و همگی کارشناس و متخصص در امور کودکان می باشند. به غیر از کاردینال اومالی که رییس این کمیسیون است، اعضا جمعا شامل 8 زن و 8 مرد هستند که در میان آنها یک زن و یک مرد که در کودکی مورد آزار جنسی کشیشان قرار گرفتند عضو هستند. این کمیسیون در دسامبر گذشته به دستور پاپ فرانچسکو و به پیشنهاد شورای کاردینالی 9 نفره مشاوران او تاسیس شد.

یادآور می شود پیش از این، کاردینال اومالی اسقف اعظم بوستون آمریکا، در مورد دلایل تشکیل این کمیسیون اظهار داشته بود: این تصمیم در ادامه اقدامات بندیکت شانزدهم است و اهداف آن در حمایت از کودکان، ارائه پیشنهادات به پاپ و مقر مقدس برای معالجه ارشادی قربانیان است.

وظیفه این کمیسیون که جزئیات آن بعدا اعلام می شود، بررسی برنامه های موجود برای مقابله با این پدیده، پیشنهاد ابتکارات تازه، تعیین خط مشی برای حمایت از کودکان، بررسی پروتکل ها و رشته های آموزشی برای کسانی که در کلیسا با کودکان تماس دارند، همکاری با مقامات قضایی، کمک به قربانیان و خانواده های آنها و بررسی جذب دوباره کشیشانی است که در رابطه با آزار جنسی به کودکان مجرم شناخته شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha