پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیامبر

حوزه/ در آستانه وفات حضرت رسول (ص)، نمایه "پیامبر مکرم اسلام(ص) و حکومت اسلامی" با 80 مطلب جدید به همت محققان مرکز نور در فضای مجازی منتشر شد.

کارشناس محتوایی پایگاه حوزه نت با اعلام این خبر به خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، گفت: این به روز رسانی در دانشنامه حضرت محمد(ص) به مناسبت شب وفات حضرت، در قالب چهار موضوع اصلی به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان صورت گرفته است.

روح الله حاجی لو افزود: " حکومت اسلامی پیامبر اعظم(ص)"، " پیامبر اعظم(ص) و مسأله خلافت"، "جنگ ها و غزوات و مدیریت نظامی پیامبر(ص)" و "نقش یهود در زمان پیامبر اعظم(ص)" از جمله موضوعات اصلی این نمایه می باشد که 80 مطلب خواندنی را در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

حاجی لو بیان داشت: دانشنامه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پیامبر(ص) با یک هزار و 794 مطلب برگرفته از چکیده کتاب، گزیده پایان نامه های دانشجویی، مقالات علمی، بریده جراید و پرسش و پاسخ  به منظور ارتقای آگاهی های عمومی و تسهیل در امر پژوهش محققان و پژوهشگران از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

وی بیان داشت: این دانشنامه در قالب 24 موضوع دسته بندی شده مطالب ارزشمندی را پیرامون شخصیت اجتماعی، سیاسی، نظامی ، فردی، علمی حضرت ختمی مرتبت(ص) در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

وی گفت: "تاریخ پیامبر(ص)"، "سیره"، " سرگذشت هایی از زندگی پیامبر(ص)"، "نبوت و مباحث کلامی"، "سخنان پیامبر(ص)"، "اماکن منسوب به پیامبر(ص)"، "پیامبراعظم(ص) و قرآن"، " زیارت و توسل"، "پیامبر(ص) و پرسش و پاسخ"، "اهلبیت پیامبر(ص) و ردّ شبهات"، "پیامبر(ص) در آینه روایات و احادیث"، "پیامبر(ص) و امت " از موضوعات این دانشنامه گرانسنگ است.

وی، " همسران پیامبر(ص)" و " کتاب و کتابشناسی " را ازدیگر موضوعات این دانشنامه عنوان کرد و افزود: علاقه مندان با مراجعه به این بخش از پایگاه حوزه نت می توانند موضوعات دیگری از جمله؛ " پیامبر(ص) از نگاه ادیان"، "پیامبر(ص) در پایان نامه ها"، "پیامبر(ص) از نگاه اندیشمندان"، "پیامبر(ص) در اینترنت و رسانه"، "فضایل و مناقب پیامبر(ص)"، " پیامبر(ص) در آینه ادب و هنر " را مورد مطالعه قرار دهند.

وی یادآور شد، محققان و پژوهشگران می‌توانند برای استفاده از دانشنامه رسول اعظم (ص) به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

www.hawzah.net/fa/subject/subjects/78183

 انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha