پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباس نظری قزوین_معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین

پیامبر اکرم (ص) در پرتو آیین نجات بخش اسلام، تمدن عظیمی را پایه گذاری کنند که امروز منادی نجات بشریت در دورانی است که جاهلیت مدرن دوباره در جوامع سر برآورده و مستکبرین می خواهند تا با کارهای خود از گسترش و نشر این فرهنگ و تمدن غنی و انسان ساز جلوگیری نمایند.

حجت الاسلام عباس نظری معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با تسلیت ارتحال پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: خداوند متعال برای هدایت و به کمال رساندن انسان ها در هر مقطعی از تاریخ بشریت پیامبرانی را فرستاده که آخرین آنها پیامبر اسلام (ص) می باشد که دین و کتاب آسمانی آن دارای مجموعه نیازمندی های بشریت در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی است.

وی افزود: هر چند با رحلت پیامبر اکرم (ص) در حقیقت تنزیل وحی قطع شد ولی تبیین وحی از طرف جانشینان منصوب از طرف خداوند آن حضرت همچنان ادامه یافت و این تداوم تا روز قیامت از طریق امام زمان(عج)، مراجع و راویان حدیث ادامه خواهد یافت.

پژوهشگر حوزه اظهار کرد: دین اسلام در یک دورانی ظهور پیدا کرد که بیش از 600 سال وحی و نزول پیام های الهی قطع شده بود و جامعه آن روز به تعبیر آیات قرآن و خطبه های امام علی(ع) در جاهلیت و نادانی  فرو رفته بود.

مدرس دانشگاه بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام در چنین دورانی در سن 40 سالگی در جزیره العرب و در شهر مکه از طرف خداوند به رسالت مبعوث شدند تا در پرتو وحی الهی، بشریت را به سوی سعادت و کمال انسانیت رهنمون شوند.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به عوامل موفقیت پیامبر اکرم (ص) در انجام رسالت خود گفت: اولین عامل موفقیت پیامبر اکرم (ص) رفتار پسندیده و خلق و خوی خوش ایشان در برخورد با افراد بود که قرآن هم در آیه 4 سوره قلم «وَ إِنَّک لَعَلي خُلُقٍ عَظِيمٍ؛(1) تو اي پيامبر داراي اخلاق بزرگي هستي » به این مورد اشاره کرده است.

پژوهشگر حوزه عنوان کرد: جذب، شیفتگی و دلدادگی اصحاب نسبت به پیامبر اکرم (ص) دومین عامل موفقیت ایشان بود و یاران پیامبر اکرم (ص) حاضر بودند جان خودشان را بارها در راه دفاع از پیامبر اسلام (ص) بدهند ولی کوچکترین آسیبی به ایشان و دین اسلام نرسد.

مدرس دانشگاه، صلابت در عین نرمی را عامل دیگر موفقیت پیامبر اسلام (ص) دانست و اشاره کرد: هر چند پیامبر اکرم(ص) دارای شخصیتی والا بودند اما در کنار این خصیصه دارای گذشت و نرمی در رفتار هم بودند به طوری که در جریان فتح مکه در حالی که لشکر مسلمانان در اوج قدرت بودند و می توانستند همه دشمنان خود را از بین ببرند با گفتن عبارت «اذهبوا فانتم الطلقا: بروید که شما آزاد شدگانید» همه آنها را بخشید و شکل دیگری از خلق  عظیم خود را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام نظری با ذکر این نکته که تربیت کادر وفادار از جمله شروط موفقیت و تداوم هر نهضت و حرکتی است تاکید کرد: وقوع هر انقلاب، به رهبری، اهداف و آرمان های آن و پشتیبانی آحاد مردم بستگی داشته و تدوام این انقلاب وابسته به تربیت کادر وفادار می باشد که در جریان ظهور اسلام، پیامبر اکرم (ص) توانستند با تربیت هسته ی اصلی و شبکه گسترده یاران خود، انقلاب خویش را رهبری کرده به پیروزی رسانده و تداوم بخشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به پایه گذاری تمدن عظیم اسلامی توسط پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در پرتو آیین نجات بخش اسلام، تمدن عظیمی را پایه گذاری کنند که امروز منادی نجات بشریت در دورانی است که جاهلیت مدرن دوباره در جوامع سر برآورده و مستکبرین می خواهند تا با کارهای خود از گسترش  و نشر این فرهنگ و تمدن غنی و انسان ساز جلوگیری نمایند.

وی افزود: امروزه دشمنان دین الهی سعی می کنند تا با استفاده از روش ها و ابزارهای تبلیغاتی همچون ماهواره، مجلات و روزنامه ها و افراد خود فروخته چهره ای خشن از اسلام و مسلمانی ارائه داده و به ترویج اسلام هراسی و اسلام ستیزی و شیعه هراسی بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha