جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی قزوین

امام جمعه موقت قزوین گفت: چيزی‌كه موجب التيام درد ناشی از فقدان و ارتحال پيامبر(ص) شد وجود و حضور ‌جانشين پيغمبر(ص) و تحقق‌بخش آرمان‌های ایشان يعنی امام علی‌(ع) بود،تا جامعه از مسير الهی خويش منحرف نشود.

حجت‌الاسلام عبدالكريم عابدينی،  امام جمعه موقت قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین  با تسلیت ایام ارتحال پیامبر اکرم(ص)،بیان کرد: رويكرد قرآن نسبت به رحلت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام‌(ص) اين است كه با ارتحال ايشان، آيين پيامبر(ص) به تعطيلی نمی‌گرايد و مؤمنان در مسيری كه پيامبر گرامی اسلام(ص) از طرف خداوند برای آن‌ها ترسيم و تعيين نموده حركت كرده و از مسير درست منحرف نمی‌شوند.

وی از ولايت ائمه‌(ع) به‌عنوان تداوم سيره پيامبر‌(ص) نام برد و گفت: خداوند متعال به‌وسيله پيامبر اکرم (ص) چراغ‌های فروزان و نشانه‌های آشكار يعنی امامت و ولايت را به‌ عنوان ادامه و استمرار راه بعد از آن حضرت مشخص كرد تا با رفتن پيامبر(ص)، امت اسلام در‌‌ همان مسير الهی خويش به سير و تكامل پیش رود.

امام جمعه موقت قزوین ادامه راه پيامبر(ص) توسط امام علی‌(ع) را التيام‌بخش دردهای ناشی از فقدان پيامبر‌(ص) عنوان كرد، بیان کرد: چيزی‌كه موجب التيام درد ناشی از  فقدان پيامبر(ص) شد وجود و حضور ‌جانشين پيغمبر(ص) و تحقق‌بخش آرمان‌های ایشان يعنی امام علی‌(ع) بود، و امامت و ولايت هم  تدام راه و سيره پيامبر‌(ص) است تا جامعه از مسير الهی خويش منحرف نشود.

رئيس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوين با اشاره به پيامدهای ارتحال پيامبر(ص) گفت: وقتی پيامبر گرامی اسلام‌(ص) رحلت کردند در حقيقت خورشيد تابان وحی و نبوت از نگاه مردم پنهان شد و جامعه‌ای كه به نزول وحی و دستورات خداوند توسط جبرئيل امين عادت كرده بود با ارتحال پيامبر(ص) و انقطاع وحی به يكباره دچار خلأ بزرگی شد كه اين خلأ را بيشتر از همه افرادی درك كردند كه نسبت به شخصيت و جايگاه واقعی پيامبر(ص) آگاهی داشتند.

امام جمعه موقت قزوين گفت: ائمه معصومين‌(ع) تفسير نفس مطمئنه پيامبر(ص) و تفسير حقيقت وجودی ايشان بودند چرا‌ كه ما نهج‌البلاغه را تفسير قرآن و تفسير آرمان‌های نبوی می‌دانيم و اين باعث شد كه درد فقدان پيامبر‌(ص) تا اندازه‌ای برای جامعه التيام پيدا كرده و مردم شخصيت پيامبر‌(ص) را با علی‌بن ابی طالب(ع) و ائمه هدی‌(ع) انطباق دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha