شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند:متأسفانه در جامعه ما آمار طلاق و ازدواج بسیار به هم نزدیک شده است وظیفه داریم علت طلاق را بررسی کنیم و از آن جلوگیری نمائیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور با تسلیت ایام رحلت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کردند: کار خیر در دنیا زیاد است و کمک به بهزیستی نیز یکی از این کارهای خیر است و همه باید بدانند که اگر کار خیری انجام دهند برای  همیشه باقی است.

ایشان با بیان این که کار شما در بهزیستی یک کار سیاسی نیست که مخالفتی داشته باشد و همه با آن موافق هستند گفتند: همه دولت‌ها به این سازمان کمک کرده‌اند چون جنبه الهی و دنیایی دارد.

این مرجع تقلید بیان کردند: کار شما در سازمان بهزیستی منشأ الهی و انسانی دارد و همه دنیا این کار را می‌پسندند و در همه دنیا رواج دارد و به آن علاقه دارند.

ایشان ادامه دادند: یکی از جاهایی که خیرین می‌توانند اموال خود را وقف کنند، کمک به مددجویان سازمان بهزیستی است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که وقف یک صدقه جاریه است گفتند: خداوند در قرآن می‌فرماید، وقتی انسان از دنیا می رود همه چیز او قطع می‌شود مگر صدقه جاریه.

ایشان ابراز داشتند: کسانی که به این مددجویان کمک کنند روح فرشتگی  دارند چرا که اگر انسان این روحیه را نداشته باشد نمی‌تواند این کارها را انجام دهد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید در باطن کارمندان بهزیستی حالت الهی و خدایی باشد که کار را برای خدا انجام دهند گفتند: در ادارات دیگر نیز کارمندها مشغول به کار هستند، ولی هیچ‌کدام از لحاظ لطافت به بهزیستی نمی‌رسد و این ویژگی خاص سازمان بهزیستی است.

ایشان ادامه دادند: اگر بنا باشد عملی را برای خدا انجام دهیم به یقین آن عمل کمک به محتاجان است.

حضرت آیت الله سبحانی ضمن مذموم شمردن افزایش طلاق در جامعه خاطرنشان کردند: خانواده‌ها هستند که جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر خانواده‌ متزلزل شود، جامعه متزلزل می‌شود و شما باید کاری کنید که ریشه طلاق خشک شود.

ایشان تصریح کردند: متأسفانه در جامعه ما آمار طلاق و ازدواج بسیار به هم نزدیک شده است و ما وظیفه داریم علت طلاق را بررسی کنیم و از آن جلوگیری کنیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: در خانواده‌های قدیمی طلاق بسیار کم بود، ولی در خانواده‌های جدید بسیار بیشتر است و باید علت این طلاق‌ها بررسی شود.

ایشان با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که دشمنان به وسیله آن علیه ما اقدام می‌کنند رواج اعتیاد است گفتند: دشمن تنها از راه فرهنگی و ماهواره وارد نمی‌شود و از طریق اعتیاد نیز تلاش می‌کند که جوانان ما را منحرف کند و ما نیز باید برای مقابله با آن  اقدام کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه مشکل مردم به دست خود مردم حل می‌شود بیان کردند: دولت‌ها در هر دوره می‌آیند و می روند و اگر سازمان‌هایی مثل بهزیستی باشد می‌تواند مشکل مردم را حل کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha