شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که موضوعاتی همچون اربعین و 28 صفر از جمله مباحث مهم تاریخ به شمار می روندگفتند: تاریخ نشان می دهد که اتفاقات زمان انقلاب، ریشه در حوادث بعد از پیامبر اکرم(ص) داشته و این همان نگرانی رسول خاتم(ص) بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار اعضای کنگره امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) پیشوای ورامین اظهار داشتند: حوادث تاریخ باید تحلیل شده و به اطلاع جامعه برسد؛ چراکه درس های فراوانی در آن نهفته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که تحلیل و بررسی محتوای حوادث ضروری است، افزودند: بر اساس سنت برای هر حادثه، دلیلی وجود دارد که باید بررسی، تحلیل و به عنوان عبرت برای مردم و جامعه بازگو شود؛ به همین دلیل موضوعاتی همچون اربعین و 28 صفر از جمله مباحث مهم تاریخ به شمار می روند.

ایشان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال رسالت خود با حوادث تلخ و شیرین بسیاری روبرو شدند، به نگرانی رسول اکرم(ص) اشاره کرده و ابراز داشتند: نگرانی رسول اعظم(ص) برای بعد از وفات ایشان بود که برخی به دنبال طراحی نقشه و تخطی از دستورات و وصایای ایشان بودند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان ساختند: حوادث پس از پیامبر(ص) همانند حادثه شهادت امام حسن مجتبی(ع)، تیرباران بدن مطهر ایشان، حادثه عاشورا و به اسارت بردن اهل بیت(ع)، دلیل نگرانی رسول اعظم(ص) بوده است؛ بنابراین اینگونه حوادث باید تحلیل و ریشه یابی شود تا مردم بدانند چرا بدن پیشوای دوم شیعیان، غریبانه در بقیع به خاک سپرده شده است.

معظم له در ادامه به حضور مردم پیوا از نخستین روزهای انقلاب در صحنه مبارزه، تصریح کردند: حوادث 15 خرداد 42 پیشوای ورامین نیز باید برای مردم و جامعه تحلیل شود که چگونه دشمن به شیعیان و کفن پوشان ورامینی حمله و موجب به شهادت رساندن آنان شدند.

ایشان بیان داشتند: ولایت فقیه رکن اصلی دین است و نباید در حقانیت آن شک و تردیدی داشته باشیم.

این مرجع تقلید یادآور شدند: ولایت فقیه، انقلاب و بیدارگری جامعه اسلامی آثار و پیامدهای بعثت پیامبر(ص) و قیام عاشوراست؛ این پیام ها باید به اطلاع جامعه برسد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: بنده پس از فتنه 88 تصمیم گرفتم برای تبلیغ و آشنایی بیشتر با مردم و اوضاع و احوال منطقه به 18 استان سفر کرده و جلسات متعدد با علما، مسئولین و قشرهای مختلف مردم داشته و سخنان آنان را شنیده و از نزدیک با مشکلات آشنا شوم.

معظم له با اشاره به اینکه انقلاب و نظام، هدیه ای واقعی است، ابراز داشتند: جنگ هنوز به پایان نرسیده و جنگ نرم همچنان ادامه دارد که در این راستا بیداری، هوشیاری و حفظ نظام به فرموده رهبر معظم انقلاب وظیفه ای همگانی و أمری مهم می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha