چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید در جامعه به فرهنگ سازی توجه به نماز پرداخت، گفتند: کتاب ها تالیف می شود و به کتابخانه ها می رود، اما باید در جامعه به تبیین صحیح و فرهنگ سازی توجه به نماز پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار با اعضای دبیرخانه کمیته علمی پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با تسلیت ایام سوگواری شهادت نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: نماز مسئله ای پرمحتوا و از ابعاد متعدد برخوردار است.

ایشان افزودند: از آن جا که نماز عمود دین و نخستین موضوعی است که در نامه انسان ثبت می شود، جایگاه بسیار بلندی در میان معارف اسلامی دارد.

معظم له تصریح کردند: فعالیت این کمیته از آنجا که به فرهنگ سازی توجه  به نماز در جامعه می پردازد، مقدس است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کسانی که نماز خود را مرتب اقامه می کنند در امور دیگر زندگی نیز موفق هستند، گفتند: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرموده اند تمام کارها در تبعیت از نماز است. 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه مبنی بر اینکه نماز را ساده برگزار نکنند، اظهار داشتند: نماز  را باید با خشوع و خضوع و در اول وقت اقامه کرد و انسان باید درک کند در پیشگاه خداوند به عبادت می پردازد.

معظم‌له با بیان این که خیلی مهم است که انسان درک کند با نماز با خداوند صحبت می کند تصریح کردند: در سوره حمد اصول دین شامل توحید، معاد، نبوت، امامت و عدالت تصریح شده است.

ایشان با بیان اینکه مکان اقامه نماز مهم است، گفتند: مردم تلاش نمایند نماز خود را در مسجد اقامه کنند؛ اقامه نماز جماعت با اجر و پاداش مضاعفی در مساجد برخوردار است و در بین خود مساجد نیز  مسجدالحرام، مسجد النبی (ص)، مسجد کوفه و مسجد سهله از جایگاه عظیم تری برخوردار می باشند.    

معظم له با اشاره به اینکه در اسلام عبادت و سیاست توامان هستند، ابراز داشتند: اسلام بر نماز جماعت تاکید کرده است، چرا که اسلام دین اجتماعی است و البته برای پیش نماز نیز شرایطی نظیر عدالت مطرح شده است. 

اسلام دین سیاسی است

این مرجع تقلید افزودند: اسلام دین سیاسی است و به همین دلیل بر مسائل اجتماعی نظیر اقامه نماز جماعت تاکید دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مقالات علمی زیاد ارسال می شود، اما باید در جامعه به فرهنگ سازی توجه به نماز پرداخت، گفتند: کتاب ها تالیف می شود و به کتابخانه ها می رود اما باید در جامعه به تبیین صحیح و فرهنگ سازی توجه به نماز پرداخت.

ایشان در پایان با اشاره به این که حرکات تبلیغاتی و صحنه سازی در برگزاری اقامه نماز جماعت مفید نیست، ابراز داشتند: باید به طور عملی فرهنگ اقامه نماز جماعت را نمایان کرد.

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha