جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه مذاهب

نخستین هم اندیشی دانشگاه های مهم جهان اسلام، با حضور دکتر هشام قریسه، رییس دانشگاه الزیتونه تونس و برخی دانشگاه های مهم کشور، در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در این نشست که مسئولان برخی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور از جمله دانشگاه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  و دانشگاه علوم و فنون قرآن کریم تهران نیز حضور دارند پیرامون برخی مسائل مهم جهان اسلام از جمله " طائفه گرایی، مبارزه با افراطی گری و جریان های تندرو تکفیری "  بحث و تبادل نظر خواهد شد.

همچنین رییس دانشگاه الزیتونه تونس با سفر به جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی در دانشگاه مذاهب اسلامی، با برخی از مقامات کشورمان از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دیدار خواهد کرد.

از دانشگاه الزيتونه تونس به عنوان يكى از قديمى ترين دانشگاه عربى اسلامى ياد مى شود  كه در سال ١١٦ قمرى (٧٣٤ ميلادى) تاسيس شده  و با داشتن پژوهشكده هاى مختلف اصول دين، الهيات، تاريخ، تمدن و شريعت اسلامى، از جمله مهمترين و موثرترين دانشگاه هاى جهان اسلام به شمار مى رود.

برپایه این گزارش، هم اندیشی مهم دانشگاه های جهان اسلام روز شنبه هفته آینده از ساعت 8:30 الی 12 در سالن همایش های شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این نشست ها در آینده نیز با حضور دیگر دانشگاه های مهم کشورهای اسلامی تداوام خواهد داشت.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha