پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: یک روحانی باید با مردم از روی مهربانی، هنر و عاطفه برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار ائمه جماعات استان قم که در سالن محراب  حرم مطهر برگزار شد، گفت: امام جماعت باید در مسجد مؤثر و امین مردم باشد، چون از نگاه مردم یک روحانی سمبل زهد و بی اعتنایی به دنیا است.

وی تصریح کرد: مردم می دانند  که طلاب به دنبال حل مشکلات و رعایت مصالح مردم در چارچوب شرع و قانون هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: رعایت حقوق بیت المال و جلب اعتماد مردم وظیفه یک روحانی است و رفتارها، رفت و آمدها و نحوه زندگی یک روحانی باید برای مردم الگو باشد.

وی با تأکید بر این که مساجد پایگاه اصلی دفاع از نظام هستند، گفت: مساجد در ایجاد و تحکیم پایه های انقلاب نقش اساسی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز مردم با حضور در مساجد نسبت به حفظ انقلاب اقدام کرده اند.

امام جمعه قم افزود: مساجد در نظام اسلامی با شئونات مختلفی برخوردار هستند، باید هنر امام جماعت این باشد که بتواند حدود اختیارات را مشخص کند و دخالت و امور نکند. شأن امام جماعت شأن پدری است و باید پدری کند و همه را با هم در راستای اداره بهتر مسجد هماهنگ کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  بر جاری شدن فرهنگ وقف در زندگی مردم تأکید کرد و افزود: وقف مسئله مهم تاریخی و ریشته دار است و بهترین مکان برای ترویج وقف، مساجد هستند؛ باید این سنت در زندگی مردم  جاری و ساری شود.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha