جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
9 دی

اگر امروز شاهد بیداری اسلامی و صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران به کشورهای مسلمان منطقه هستیم، به برکت رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عصر امروز در دیدار با جمعی از مسئولین شهرستان هریس، ولایتمداری و ایمان را از شاخصه های مردم هریس برشمرد و افزود: عنوان بصیرت در قرآن کریم در موارد متعددی آمده است و از جمله آن ها دستور خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص وظیفه پیامبر در خصوص دعوت مردم به بصیرت است.

وی، بصر را به معنای چشم ظاهری و بصیرت را به معنای بینش قلبی خواند و گفت: در احادیث شریفه آمده است که نابینا آن کسی نیست که چشم ظاهری خودش را از دست داده است، بلکه کسی است که بینایی قلبی خودش را از دست داده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین (ع) که می فرمایند: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر و العلم بمواضع الحق.» بدین معنا که پرچم اسلام را جز کسانی که اهل بصیرت و صبر بوده و عالم به مواضع حق هستند حمل نمی کنند، افزود: به برکت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(سلمه الله) اکثریت ملت ایران در راه حق و با بصیرت حرکت کردند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که می فرمایند از آثار انقلاب اسلامی ایران بصیرت و تحول روحی است، افزود: بعد از حضرت امام (ره) نیز این بصیرت تداوم داشته است، اما هر از گاهی از طرف استکبار شاهد حرکت هایی بوده ایم که بصیرت ملت ایران را هدف قرار داده بودند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به فتنه 88 و ضمن بیان این مطلب که معلوم گردید که ادعای تقلب بهانه ای بیش نبوده و به دنبال براندازی ایران اسلامی بودند، تصریح کرد: استعمار  چشم دیدن ایران را ندارد و در صدد تجزیه ایران اسلامی است و در این فتنه می خواستند زحمات چندین ساله انقلابیون را به هدر داده و سلطه گری کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: در فتنه 88 عده ای به آرمان ها و ارزش های انقلاب اهانت کردند و وقاحت کار آن عده به حدی رسید که در روز عاشورا به عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هم اهانت و تعرض کردند و در اثر این اهانت ها و تعرضات خون مردم مومن و انقلابی ایران به جوش آمده و در روز 9 دی به خیابان ها ریخته و از آرمان ها و ارزش های انقلاب دفاع نمودند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نامگذاری 9 دی به روز بصیرت، افزود: روز بصیرت یعنی مردم با بصیرت، بصیرت خودشان را بار دیگر متجلی کردند و مردم جهان پی به بصیرت مردم ایران بردند.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی و صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران به کشورهای مسلمان منطقه هستیم، به برکت رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه بوده است.

امام جمعه تبریز  با اشاره به تلاش معاندان داخلی و خارجی در راستای تزلزل در جایگاه و شأن ولایت فقیه افزود: عده ای در کشور تلاش دارند ولایت فقیه را تضعیف کنند، که نمونه آن فتنه سال ۸۸ بود که با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح ریزی شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در فتنه۸۸ که اجانب خواستار براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند، اگر در استان های دیگر در  ۹دی قیام کردند، مردم تبریز در ۸دی قیام کردند که قیام آنها سبب تشدید و تحریک بقیه استان ها گردید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha