شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام گفت: وجود مرجعیت و محبت اهل بیت علیهم السلام رابطه ایران و عراق را به لحاظ کمی و کیفی افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، ظهر امروز در دیدار تولیت حرمین کاظمین که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: پس از سقوط صدام که مانع ارتباط و ارتقای روابط بین دو کشور مسلمان و برادر ایران و عراق بود؛ شاهد افزایش ارتباط و علاقه به خاطر وجود اشتراکات فراوان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: با حضور مرجعیت شیعه و حوزه علمیه نجف و به خصوص شخص حضرت آیـت الله  العظمی سیستانی شاهد تصدی و مدیریت تولیت های عتبات با حضور شخصیت های فاضل و با انگیزه هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام تصریح کرد: در واقع، همه ما فرزندان معنوی اهل بیت علیهم السلام هستیم و این می طلبد که ارتباط فراوانی بین ما باشد.

وی خاطرنشان ساخت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و در ادامه آن با رهبری آیت الله العظمی خامنه ای موجب افزایش برادری بین ملت مسلمان ایران و عراق گردید؛ هرچند تلاش دشمنان با روی کار آمدن حکومت بعثی برای از بین بردن این ارتباط بود؛ اما با عنایت خداوند و وجود بارگاه امامین معصومین علیهم السلام در دو کشور عراق و ایران مشکلات یکی پس از دیگری از سر راه برداشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به توسعه فیزیکی و بازسازی حرمین کاظمین اشاره کرد و گفت: توسعه و بازسازی عتبات عالیات موجب خرسندی شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام است و شاهد شکوه این عتبات هستیم و امیدواریم به لحاظ فرهنگی و معنوی هم شاهد درخشش عتبات باشیم.

وی علاقه و محبت مردم ایران به اهل بیت علیهم السلام را عاملی اساسی در حفظ انقلاب دانست وگفت: طی سال های متمادی ارادت و علاقه مردم به اهل بیت به مناسبت های مختلف قابل رؤیت و همیشه آرزوی آنها زیارت عتبات عالیات بود. همین ارتباط در عاشورا و اربعین و دیگر مناسبت ها موجب بیداری و مقابله با ظلم و جهل بوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام افزود: ایرانی ها خصوصاً مردم مشهد، قم و شیراز نسبت به کاظمین علاقه خاصی دارند و همیشه سعی بر حفظ ارتباط با آنجا را داشته اند.

وی با اشاره به وجود بیش از 400 امامزاده در شهر مقدس قم گفت: تعداد زیادی از این امامزادگان از فرزندان موسی بن جعفر علیه السلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: ما ایرانی ها ضمن این که مدیون و وامدار اهل بیت علیهم السلام هستیم، بخصوص نسبت به امام موسی کاظم علیه السلام ادای دین و تکلیف داریم.

وی بر افزایش ارتباط بین قم و کاظمین تأکید کرد و افزود: باید ارتباط بین قم و کاظمین بدلیل علاقه فراوان به ارتباط، افزایش یابد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام تصریح کرد: شما برای صله رحم به ایران آمده اید و امیدواریم این ارتباط و رفت آمد ها موجب حذف موانع و مشکلات در مسیر زیارت عتبات در ایران و عراق شود.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha