جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عاملی اردبیل

حوزه/ امروز دشمن با سوار شدن بر امواج صدا و تصویر، سعی در از بین بردن ارزش های اسلامی دارد و ما نسبت به گذشته به قرارگاه قدرتمند و افسران بصیر فرهنگی نیازمندتریم و این امر مهم امروز به عهده حوزه و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، امروز در اجلاسیه اساتید حوزه های علمیه شمالغرب کشور در شهرستان سرعین، با تاکید بر نقش مهم و اساسی حوزه های علمیه و به خصوص اساتید در پرورش بنیه فکری و معنوی طلاب، گفت: پیشرفت یک طلبه حاصل رنج و تلاش اساتید حوزه های علمیه است.

وی افزود: علمای بزرگی که به مدارج علمی بزرگی رسیده اند نیز با تلاش های اساتید در حوزه های علمیه توانسته اند که این مدارج دست یابند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در ادامه تصریح کرد: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که منطق جایی ندارد و نظامی پاسخگوی این همه ظلم و جور و کشتار در جهان نیست.

وی افزود: رئیس جمهور کشور آمریکا اقرار به اشتباه در حمله به عراق می کند، ولی چه کسی جوابگوی خون های ریخته شده و آوارگی مردم مظلوم عراق و دیگر کشورهای اسلامی است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: صد و چندمین شبکه فارسی زبان غربی افتتاح شد و این کانال همانند دیگر کانال های فارسی زبان که از کشور های غربی و آمریکا پخش می شود، در حال فعالیت علیه جمهوری اسلامی و ترویج اباهه گری است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد: امروز دشمن با سوار شدن بر امواج صدا و تصویر، سعی در از بین بردن دین و ارزش های اسلامی دارد و ما نسبت به گذشته به قرارگاه قدرتمند و افسران بصیر و زبده فرهنگی و دینی نیازمندتر هستیم و این امر مهم امروز به عهده حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون است.

وی تصریح کرد: غرب با استفاده از ابزار رسانه سعی دارد تا فرهنگ ها و آداب و رسوم را در جهان یکسان کند و این به معنی از بین بردن فرهنگ های اصیل و اسلامی و جایگزین کردن فرهنگ غربی در کشورها است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما امروز شاهد شکستن آرام و تدریجی فرهنگ های والا و قائل به ارزش های انسانی در جهان هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه اردبیل تصریح کرد: در زمان کنونی ما نیازمند افرادی هستیم که با فکر و اندیشه برتر بتوانند در مقابل هجمه های گسترده فرهنگی و ضد دینی دشمنان ایستادگی و با آن مقابله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: ما مسؤول دین داری مردم هستیم و قطعا در مورد آداب و رسومی که روز به روز در حال گسترش است و مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد می کند، از ما سوال خواهد شد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: علما و روحانیان باید آداب و رسوم غلطی که در جامعه شکل می گیرد و باعث ایجاد مشکلات برای مردم می شود را شناسایی کرده و ریشه کن کنند.

وی با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف به عنوان یکی از مشکلاتی که جامعه گریبان گیر آن شده، گفت: ما باید در خصوص حل مشکل حجاب و عفاف در جامعه اقدامات جدی انجام دهیم و فرهنگ زینبی و فاطمی را گسترش دهیم.

امام جمعه اردبیل در ادامه با تاکید بر مسؤولیت خطیر اساتید حوزه های علمیه، افزود: اساتید باید نسبت به مسؤولیت خود معتقد بوده و قلبا به اهمیت آن اعتقاد داشته باشند که تدریس در حوزه های علمیه یک سمت و مسؤولیت قدسی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد: در حوزه های علمیه باید بنیه علمی طلاب چنان تربیت و پرورش یابد که طلاب حوزه های علمیه بتوانند با علمای جوامع علمی رقابت داشته باشند و برای تحقق این امر قطعا باید آخرین یافته های علمی در اختیار اساتید حوزه باشد.

وی یادآور شد: ما در بحث آموزش باید اهل ابداع باشیم و اگر بتوانیم ذهن و فکر طلاب را ورزیده کنیم قطعا به هدف های آموزشی خود که پرورش طلاب نخبه و اهل پژوهش است دست یافته ایم.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: آموزش های مهارت های اجتماعی علاوه بر دروس حوزوی در کلاس ها بسیار حائز اهمیت است، چرا که باید طلبه فردی اجتماعی باشد و بتواند در دل ها نفوذ کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر لزوم تقویت معنویت در فضای حوزه، تصریح کرد: ایجاد و گسترش معنویت باید جزو لاینفک برنامه های حوزه های علمیه باشد و اگر معنویت در برنامه های حوزه گسترش یابد، قطعا اقدامات دشمنان در تبلیغ مباحث ضد دینی راه به جایی نخواهند برد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha