پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
داوود محمدی نماینده قزوین

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موقوفه یک مال آزاد و بی صاحب نیست، بلکه متعلق به قرآن، ائمه معصومین(ع) و مردم است و سازمان ها و نهادهای دولتی ها باید بدهی خود را به موقوفات ادا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، داود محمدی، ظهر امروز در همایش"یاوران وقف " استان قزوین، گفت: توصیه به وقف یکی از تاکیدات، ارکان مفید و برجسته آموزه های دینی است که  به عنوان عبادتی بزرگ، باعث کاهش تعلقات انسان به امور دنیوی می شود.

وی افزود: مهم تر از اصل وقف، ترویج وقف است و در این حوزه باید سرمایه گذاری بیشتری نمود، چرا که با افزایش دایره وقف و افزایش شمول آن می توانیم گام های اساسی در خدمات رسانی به مردم  داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: مال موقوفات یک مال آزاد و بی صاحب نیست بلکه موقوفات متعلق به قرآن، ائمه معصومین(ع) و مردم است و سازمان ها و نهادهای دولتی ها باید بدهی خود را به موقوفات ادا کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت استفاده از موقوفات اظهار کرد: موقوفات کشور بسیار قابل توجه است ولی استفاده از ظرفیت آنها نیاز به برنامه ریزی نیاز دارد که برای تحقق آن هم داشتن نقشه راه با هدف گذاری صحیح و مشخص کردن محدوده زمانی اجرای برنامه ها از جمله موارد مهم است.

وی افزود:  فراکسیون وقف در مجلس دارای 250 است که از ظرفیت های این فراکسیون باید در قانون بودجه استفاده کرده و در برنامه توسعه ششم هم یک مبانی اساسی برای وقف پیش بینی کنیم.

محمدی گفت: حوزه وقف، یک حوزه گسترده است که می توانیم با جهت دهی مناسب نیات واقفین و با رعایت تقیدات شرعی از وقف در اموری مثل تولید، بهداشت و سلامت ، محیط زیست و سایر نیاز های جامعه استفاده نماییم .

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: نگاه ما به موقوفات، یگ نگاه صرف  مصرفی است و همه از وقف طلبکارند در حالی باید با تغییر نگرش، نگاه اقتصادی به وقف داشته باشیم.

وی افزود: یک سوم از موقوفات دارای در آمد هستند که اگر خوب سرمایه گذاری شود این موقوفات می توانند به عنوان یک موتور متحرک مطرح شوند.

محمدی تاکید کرد: دین اسلام بهترین دین، به خصوص در امور اقتصادی است و می توانیم با وقف جامعه را اداره کنیم و یکی از پایه های تحقق عدالت اجتماعی وقف است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha