سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نوری

حوزه/ امروز جهان تشنه معارف اهل بیت(ع) است و داعش نیزبه دنبال تخریب چهره رحمانی و الهی اسلام است؛ لذا در این عرصه فهم قرآن و ارایه نگاه خاص قرآنی می‎تواند همه شبهات را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی قوه قضائیه که در دفتر معظم له برگزار شد گفتند: قوه  قضائیه کار بسیار سخت و حساسی به عهده دارد، باید در اجرای این وظایف نهایت دقت را به خرج دهد تا شاهد اجرای عدالت قضایی در سطح جامعه باشیم.

ایشان افزودند: قضاوت در اسلام نیز از جایگاهی بس والا برخوردار است و باید در این عرصه دقت و حساسیت زیادی به خرج داد.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که کار فرهنگی نیز در این عرصه از جایگاه بالایی برخوردار است، گفتند: اساسا «فرهنگ» ریشه همه ترقیها و تکاملها است و اگر بخواهیم در هر عرصه به توفیق برسیم باید مراقب فرهنگ جامعه باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم  کار فرهنگی در عرصه نشر ارزشهای انقلاب تاکید کردند و افزودند: باید با ابزار فرهنگ ارزشهای انقلابی را به سراسر جهان منتقل کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره با ابعاد معرفتی اسلام، بیان کردند: اسلام دارای ابعاد عبادی، اعتقادی، جهادی، اقتصادی و علمی و مباحث حقوقی، جهادی و فرهنگی است که همه این موارد باید برای دنیا تشریح شود.

ایشان گفتند: باید فضای عمومی اسلام در این حوزه نیز برای همگان مشخص شود و قوه قضائیه نقش مهمی در این عرصه دارد، قضاوت‏های تاریخی اهل بیت(ع) نقش مهمی در ارایه حقانیت این مکتب داشته و دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha