جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ این کارشناس حوزوی گفت: راه مقابله با فتنه، اتصال به ولایت و عمل مجاهدانه توأم با بصیرت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری صبح امروز طی سخنانی در حسینیه ستاد سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم با اشاره به فرارسیدن 9 دی و دهه بصیرت اظهار داشت: فتنه از منظر قرآن کریم، باطل حق نماست؛

قرآن کریم در مواجهه با فتنه از لزوم تقوا و روی آوردن به خدا سخن می گوید.

*مشکل اصلی ما، عدم ارتباط با خداست

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه متأسفانه حساب و کتاب های ما دنیایی است، گفت: ما در مسائل ارتباطی، سیاسی و اقتصادی خود چندان روی خدا حساب باز نمی کنیم که همین، مشکل اصلی ماست.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته با فتنه های گوناگونی مواجه بوده است، ابراز داشت: امروز شاهد تقابل اسلام ناب ولایی با اسلام آمریکایی و انگلیسی هستیم که در فتنه اختلاف افکنی میان شیعه و سنی مشهود است.

*دوری از ولایت، لغزش در فتنه ها را به همراه دارد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه دشمن برای عوام فریبی در فتنه به دنبال تغییر نمادهای ارزشی با پوشش غلط و باطل بود، خاطرنشان ساخت: معمولا اشخاصی که خود را بی نیاز از چراغ ولایت می دانند، در فتنه ها دچار لغزش شده و نکته قابل توجه این است که بیشتر، خواص جامعه مرتکب این لغزش ها می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه فطرت ها حق طلب و باطل گریز است، گفت: مردم اگر واقعا به سعادت دنیا و آخرت فکر کنند، جز به حق عمل نخواهند کرد؛ اما شیطان کارش این است که فطرت ها را با غفلت، غبار آلوده می کند.

*در فتنه ها به خدا پناه ببریم

رئیس هیئت امنای مؤسسه سیره شهدا به راه های مقابله با فتنه اشاره کرد و ابراز داشت: پناه آوردن به خدا و استعانت از حضرت حق،نخستین قدم در مواجهه با فتنه هاست.

*رمز استقامت ملت در برابر شیطان بزرگ

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: رمز استقامت 35 ساله ملت ما در برابر شیطان بزرگ، استمداد جستن از خدا و شعارهای الله اکبر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان بیان داشت: از دیگر راه های مقابله با فتنه، اتصال به ولایت و عمل مجاهدانه توأم با بصیرت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha