جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم - معاون قوه قضائیه

حوزه/ معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که یک تکلیف بزرگ به عهده طلاب است گفت: طلاب فاضل باید به عرصه قضا وارد شوند اگر وارد نشوند مشکل در قوه قضاییه بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی، گفت: دو سال از آغاز فعالیت معاونت فرهنگی قوه قضاییه می گذرد و تلاش ها در جهت بهبود فعالیت ها در این حوزه ها انجام شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی در معرض ویروس ها و تیرهای شیطانی و اخلاقی است و به همین دلیل همکاران ما در معرض این آسیب ها قرار دارند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه به همین جهت این معاونت را تشکیل دادند؛ دو بخش در این معاونت فعال است که یک بخش درون و بخش دیگر، بیرون قوه را دربرگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: بسیاری  از مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم علم و آگاهی مردم نسبت به حقوق انسانی در جامعه است؛ تربیت قانونی مردم از مهمترین فعالیت های این معاونت می باشد.

وی افزود: در بخش داخلی قوه قضاییه کارهای فرهنگی بسیاری انجام می شود که از این بین روی سه برنامه فرهنگی نماز، قرآن و اخلاق فعالیت مستمر داریم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: مسابقات قرآنی نیز از سال گذشته به شکل سراسری برگزار کردیم و امسال نیز دوره دوم برگزار می شود و در سال گذشته بیش از 5هزار نفر از کارکنان این قوه در رشته های قرآن، حفظ و مفاهیم برگزار می شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: در این مسابقات بیشتر روی باطن قرآن تاکید داریم؛ مقطع شهرستانی، استانی، منطقه ای مسابقات خود را برگزار کرده است و ماه آینده نفرات برگزیده که از بین 7هزار نفر انتخاب شده اند، به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: قوه قضاییه باید هرچه بیشتر با قرآن مانوس شود و در این رابطه نفس قدسی مراجع عظام و رهنمودهای حضرات راهگشا خواهد بود.

وی گفت: یک نشریه فرهنگی داخلی به شکل الکترونیک منتشر می شود که برای استفاده همکاران قضایی در نظر گرفته شده است و در آینده این نشریه به شکل کاغذی برای خانواده های آنان منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد طلابی که از حوزه به مسند قضا رفته اند بیست درصد است و این تعداد بسیار کم است؛ زیرا این قوه نیروی انسانی محور است و در این زمینه طلاب فاضل باید به این عرصه بیایند، زیرا اگر نیایند این مشکل در قوه قضاییه بیشتر خواهد شد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: طلاب باید بدانند که یک تکلیف بزرگ به عهده آنان است و اگر در این حوزه وارد نشوند مشکلات عدیده ای ایجاد می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha