پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یزبک مسیحیان

برای سلام و تبریک به دیدار شما آمده ایم تا تاکید کنیم همه ما در یک جبهه هستیم و از خداوند می خواهیم همه ما از سیره حضرت مسیح درس هایی بیاموزیم که موجب خیر و سعادت همه ما باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد یزبک رییس هیئت شرعی حزب الله لبنان در دیدار با اسقف سمعان عطاءالله اسقف دیرالاحمر و بقاع شمالی به مناسبت میلاد حضرت مسیح اظهار امیدواری کرد که سالروز میلاد حضرت مسیح موجب خیر و برکت برای سال آینده باشد و لبنان از دردها و مصیبت های خود نجات یابد و نهادهای آن احیا شوند و سربازان ربوده شده ارتش نیز آزاد شوند و وضعیت موجود بهبود یابد و انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود و فرصت برای گفتگو و تفاهم میان لبنانی ها ایجاد گردد.

وی گفت: برای سلام و تبریک به دیدار شما آمده ایم تا تاکید کنیم همه ما در یک جبهه هستیم و از خداوند می خواهیم همه ما از سیره حضرت مسیح درس هایی بیاموزیم که موجب خیر و سعادت همه ما باشد.

شیخ یزبک افزود: این کشور نیازمند همبستگی و وحدت و عنایت حضرت مسیح است تا دوباره با تمام تنوع و اندیشه و انرژی خود روی پای خود بایستد و ما در این زمینه خوش بین هستیم؛ چرا که هرکس منتظر بازگشت حضرت مسیح باشد با بدی ها بیگانه است و همواره برای آینده ای درخشان با انوار الهی تلاش میکند.

از سوی دیگر اسقف سمعان عطاءالله ضمن اشاره به تعامل خوب حزب الله در مدارس و دانشگاه ها به دیدار های متعدد خود اشاره کرد و گت: ما درباره میلاد مسیح و ارتباط آن با جامعه بسیار صحبت کردیم و با استقبال خوب مردمی مواجه شدیم و همین موجب نزدیکی بیش از پیش ما میشود و ما نیز همیشه به ویژه امسال شاهد اقدامات سازنده و احترام طرف مقابل بوده ایم.

وی درباره مساله اسرای نظامی گفت: امیدواریم که ربایندگان قلب های خود را به روی رحمت الهی و نعمت های او بگشایند و اسرای نظامی در هر جا که هستند آزاد شوند.

عطاءالله گفت: دعا می کنیم که گفتگویی که سیاسیون آغاز کرده اند به نتایج مثبت و مفید برای کشور منجر شود و دعا می کنیم که بشریت به ندای وجدان و فطرت خود باز گردد و دست از فساد بردارد.

عطاءالله در پایان از شیخ یزبک تشکر کرد و گفت: ما در این مسیر در کنار شما هستیم و از صمیم قلب امیدواریم که این کشور و مردم در سایه تعالیم الهی تولدی دوبار بیابند.

در بعلبک نیز شیخ یزبک با اسقف الیاس رحال اسقف کلیسای بعلبک و بقاع شمالی دیدار کرد و گفت: ما امروز سالرز میلاد مسیح را جشن میگیریم و پس از چند روز نیز میلاد حضرت محمد را جشن خواهیم گرفت و این اعیاد ما را با امنیت و محبت دور هم جمع میکند تا دست در دست هم دهیم و دعا کنیم تمام بشریت به ویژه لبنان ر آرامش و محبت باشد و به سیاسیون اجازه بدهیم کار خود را انجام دهند و نگذارند اوضاع بدتر از این شود و امیدواریم که سال جدید سال خیر و برکت برای بعلبک و لبنان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha