جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان بازخوانی درس های حماسه باشکوه 9 دی ، گفت: مردم، قانون شکنی و توهین به مقدسات را برنمی تابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در جمع خبرنگاران در مورد حماسه حضور مردم در ۸ و ۹ دی ۸۸ گفت: اجتماع عظیم مردمی و تظاهرات گسترده و کم نظیر ۸ و ۹ دی سال 88یک حادثه ماندگار شد.

وی در تشریح چرایی لزوم چنین حماسه آفرینی، تصریح کرد: عده ای به بهانه تقلب در انتخابات مردم را به خیابان ها کشیدند و علاوه بر ضایع کردن وقت مردم و ایجاد رعب و هراس در دل آنها، خسارت های مالی و جانی به کشور وارد کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر این خسارت های جانی و مالی، مردم متوجه اهانت به مقدسات، مقام شامخ ولایت، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) صورت گرفته و کاسه صبرشان از ناآرامی های چندماهه کشور و این اهانت ها لبریز شده و راهپیمایی پرشکوه و همراه با شعارهای کوبنده را در ۸ و ۹ دی به وجود آوردند.

وی با اشاره به شور و شوق فراوان مردم در به وجود آوردن حماسه ۸ و ۹ دی، اظهار کرد: مردم با حضور خود در صحنه، به رهنمودهای مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده و پرونده فتنه را مختومه کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان بازخوانی درس های این حماسه پرشکوه، خاطر نشان کرد: اکثریت مردم، قانون شکنی و توهین به مقدسات را برنمی تابند.

وی ادامه داد: راهپیمایی ۸ و ۹ دی باید برای همگان درس عبرتی شود که نشان از این دارد که مردم ایران قادر به مقاومت در برابر هر نوع توطئه دشمن از جمله تحریم های اقتصادی و جنگ تحمیلی هستند اما  قانون شکنی و اهانت به مقدسات را تحمل ندارند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با انتقاد از رفتار دو کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بیان داشت: بر فرض اگر در انتخابات تقلبی هم صورت گرفته بود، باید اعتراض خود را به صورت قانونی پیگیری می کردند و اما در کمال تاسف از راه غیرقانونی وارد شده و مردم را بدون مجوز به خیابان ها کشاندند و کشور به آشوب کشیده شد.

وی ادامه داد: اهانت به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع)، آتش زدن مساجد و قرآن ها، حمله به عزاداران حسینی در عاشورای حسینی، و اهانت به مقام ولایت فقیه از نتایج این اعتراض غیرقانونی بود.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر پند گرفتن از راهپیمایی ۸ و ۹ دی، بیان داشت: باید با برگزاری مراسم سالگرد این حماسه جلوی چنین قانون شکنی و اهانت ها گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تلاش های برخی جریان های سیاسی برای رفع حصر سران فتنه، گفت: مطرح کردن این موضوع اشتباه است چرا که از اول مسیر برای آنها مشخص بود.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: اگر سران فتنه اعتراف به گناه کرده و توبه می کردند ، جمهوری اسلامی با رأفت با آنها برخورد می کرد.

وی تصریح کرد: حصر برای سران فتنه کمترین مجازات بوده و اگر محاکمه ای صورت گیرد  ممکن است مجازات شدیدتری اعمال شود.

امام جمعه تبریز در پایان ضمن اشاره به شرایط نه چندان نامساعد سران فتنه در شرایط حصر، خاطر نشان کرد: حصر برای این اشخاص چندان زحمتی هم نداشته و حتی این اشخاص به مسافرت هم می روند و چندان اوضاع سختی ندارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha