پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صافی - هشام قریسه

حوزه / حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: وظیفه علمای بزرگ اسلام این است که با درایت کامل، فتنه های به وجود آمده اخیر در جهان اسلام را خاموش نموده و جهانیان را با بیانیه ها و اعلامیه های صلح و دوستی قرآن کریم آشنا سازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار  دکتر هشام قریسه رییس دانشگاه الزیتونة تونس،  با اظهار خوشحالی و مسرّت از این دیدار  اظهارداشتند: از ایام جوانی با دانشگاه الزیتونة و علمای بزرگ آنجا آشنایی داشتم و آثار برخی از آنان مثل ابن عاشور را مطالعه نموده ام، حتی مکاتباتی بین بنده و ایشان حدود ۶۰ سال قبل صورت گرفته است و امیدوارم که ارتباط بین مراکز علمی مسلمانان استمرار داشته باشد.

معظم له در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به فعالیت های گروه های تکفیری و افراطی که از اسلام و معانی بلند آسمانی آن فاصله دارند و در جهل و تاریکی به سر می برند افزودند: اینها کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان اختلاف انداخته و آنان را از اسلام حقیقی جدا کنند و چهره رحمانی اسلام عزیز را مشوّش و مخدوش نشان دهند.

ارتباط بین علمای اسلام و مراکز دانشگاهی لازم است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشتند:  وظیفه همه علمای بزرگ اسلام این است که با درایت کامل، فتنه های به وجود آمده اخیر در جهان اسلام را خاموش نموده و جهانیان را با بیانیه ها و اعلامیه های صلح و دوستی قرآن کریم آشنا سازند. در این موقعیت حساس ارتباط بین علمای اسلام و مراکز دانشگاهی لازم است و هر چه بیشتر باید در این مسیر حرکت نمود که پیامبر عالیقدر اسلام و قرآن کریم از ما همین را می خواهند.

این مرجع تقلید با خواندن اشعاری از دانشمندان مسیحی و نیز دانشمندان بزرگ اهل سنّت گفتند: در جایی که بزرگان ادیان دیگر، در عظمت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و اسلام عزیز چنین اشعاری را سروده و واقعیت ها را بیان کرده اند، چرا ما مسلمانان در مقابل دشمنان با استفاده از تعالیم و دستورات قرآن و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با هم متّحد نباشیم و این عظمت را حفظ نکنیم؟

حضرت آیت الله  صافی در پایان این دیدار، ضمن اهدای برخی آثار خود به ایشان، آرزوی توفیقات بیشتر برای دکتر هشام قریسه و عزّت و سربلندی بیش از پیش جامعه اسلامی را از خداوند متعال مسألت نمودند.

 در ابتدای این دیدار آقای دکتر استاد هشام قریسه رییس دانشگاه الزیتونة تونس به همراه حجت  الاسلام والمسلمین مبلّغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، با ابراز مسرّت و خوشحالی از ملاقات با این مرجع عالیقدر گفت: ما در ایران خود را غریب نمی بینیم. من به نقاطی از ایران که سفر کردم، مردم با اخلاق و با ایمان و مهمان نواز کشور اسلامی شما را دیدم و برایم بسیار جالب و شگفت انگیز بود به طوری که خودمان را جدا از آنها ندانسته و با هم متّحد و هماهنگ می بینیم.

وی ادامه داد: ملاقات با شخصیت بزرگی همچون حضرتعالی برای من باعث مباهات و افتخار و بسیار مغتنم است و از اینکه فرصت این ملاقات را برای بنده فراهم کردید، تشکر می کنم.

لازم به ذکر است که این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه انجام شد و رییس دانشگاه الزیتونة تحت تأثیر وضعیت روحانی و علمی این مرجع عالیقدر و نیز سادگی زندگی و بیت معظم له قرار گرفتند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha