جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام لک‌زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مساله اسلامی سازی علوم انسانی نیازمند حضور افراد توانمند در این عرصه است؛ قطعا پژهشگاه در این حوزه های اولویت دار حمایت های خاصی را در نظر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در نشست پژوهشی درپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پیش ازانقلاب بزرگان و علما همواره به دنبال حل معظلات بوده اند، ولی امام راحل تغییر حکومت و نظام سلطه را ریشه همه مشکلات در جامعه می دانستند و به دنبال حذف این رژیم رفتند.

وی افزود: محققی که برای یک پژوهش اقدام می کند به دنبال حل مساله و مسایلی است، ولی مساله ای که در این میان بوجود می آید آن است که این مساله در نظام نیازها، چه جایگاهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوبی که در پژوهشگاه انجام شد اولویت بندی پژوهش ها است؛ البته نه اینکه در حوزه های دیگر کاری انجام نشود، بلکه پروژه های دارای اولویت بیان شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مساله اسلامی سازی علوم انسانی نیازمند حضور افراد توانمند در این عرصه است؛ قطعا پژهشگاه در این حوزه های اولویت دار حمایت های خاصی را در نظر می گیرد.

وی افزود: یکی از محورها و اولویت های آموزشی و پژوهشی و تبلیغی در حوزه، اخلاق، خانواده و سبک زندگی است که هر کدام به سه گروه تقسیم می شوند.

توجه به مطالبات رهبری در پژوهش ها

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی خاطرنشان کرد: این مسائل جزو مطالبات مقام معظم رهبری است؛ در نظام اولویت هایی که در حوزه شناخته می شود نگاه رهبر انقلاب هم که در سالهای اخیر به این مسایل اشاره کرده اند دیده شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تحکیم مبانی تئوریک نظام اسلامی و نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران دیگر اولویت پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ است.

وی افزود: تعمیق حوزه اعتقادی و مقابله با نحله های انحرافی از دیگر اولویت های پژوهشی در پژوهشگاه است که قطعا پژوهشکده های پژوهشگاه نقش مهمی در تکمیل این پروژه ها خواهند داشت؛ ظرفیت های حوزوی  و دانشگاهی نیز در تکمیل این پروژه ها نقش آفرین خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha