جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: هرگز نباید از این مهم غافل شویم که امتحان فقط برای سال 88 بود، چه بسا خداوند نیز ما را به انواع دیگری بسنجد و مورد آزمون قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی امشب در آیین بزرگداشت حماسه 9 دی اظهارداشت: فتنه سال 88 نوعی آزمونی الهی بود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همیشه و در طول تاریخ فتنه هایی طبق آیات و روایات قرآن کریم برای محک زدن انسانها از سوی خداوند رقم خورده است و سال 88 نیز در راستای همین آزمون های الهی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اینکه انسان به پول، مقام، ثروت، شوکت و حتی در عبادت به نقطه ای برسد و نسبت به مسائل جاری خود و نظام و مملکت خویش بی تفاوت باشه و در بزنگاه نقاب از چهره برداشته و بجای اینکه دست دوست را بفشارد، چشم به دست دشمنان خارج نشین داشته باشد به نظرتان زندگی کرده است؟ و یا اینکه هدف از خلقت این بوده است؟

ایشان که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع اقشار مختلف مردم به ویژه حوزویان و دانشگاهیان سخن می گفت، افزود: طبق آیات و روایات امتحان و آزمون سنّتی الهی است که همواره از سوی حق تعالی برای اهل زمین رقم خورده است، هرگز نباید از این مهم غافل شویم که امتحان فقط برای سال 88 بود چه بسا خداوند نیز ما را به انواع دیگری بسنجد و مورد آزمون قرار دهد.

آیت الله مصباح یزدی، سنتّ آزمودن را همیشگی و تا آخر دنیا عنوان کرد و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم باید دو مطلب اصلی " کسب شناخت و آگاهی مطلوب و کافی از زمان، مکان و دین" و " خودسازی"  را مورد عنایت ویژه ای قرار دهیم.

ایشان بیان داشت: " شناخت " و " خودسازی" دو عنصر مهم اساسی است که تا انسان با پیگیری و دریافت آثار و برکات این دو عنصر خود را مجهز نکند بدون شک باید نگران آزمون های سخت الهی باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای اینکه این دو عنصر را با هم و به صورت مطلوب دریافت کنیم تصریح کرد: خداوند متعال برای هدایت بشریت پیامبر(ص) و پیامبر(ص) برای هدایت امت خویش امامان معصوم (ع) را جانشین خود قرار دادند و در زمان غیبت آخرین امام معصوم(عج)، بهترین گزینه برای هدایت امت اسلامی ولی فقیه است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: عده ای می گویند مگر ولی فقیه معصوم است؟ در پاسخ این افراد باید بگویم، نه نیست ولی آیا راه دیگری است؟ چرا وقتی از رساله ای تقلید می کنید آیا آن مرجع تقلید معصوم است؟

ایشان ادامه داد: امام زمان(عج) فرمودند که من حجت پروردگارم و مراجع و علمای اسلام حجت من بر شما امت می باشند. کسی معتقد نیست که علما و مراجع معصوم هستند؛ ولی زمان که امام معصوم (عج) در دسترس نیست آیا نمی توان از علما و مراجع معظم تقلید به عنوان بهترین جایگزین برای هدایت امت اسلامی بهره برد؟

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: تاریخ نشان داده است برای محفوظ ماندن از بلایا و آزمون های سخت الهی می بایست پشتیبان امام زمان خویش و اصل ولایت فقیه باشیم تا بتوانیم به سلامت از این گذر عبور کنیم.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha