سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جزایری خوزستان

حوزه/ آیت نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار طلبه در استان مشغول تحصیل بوده و می شود یکی از کرسی های حوزه را به رشته های هنر اسلامی اختصاص داد، البته تحقق آن در گرو اهتمام طلاب به ورود در عرصه تولیدات انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، دوشنبه شب، در آیین افتتاحیه نخشتین جشنواره استانی فیلم عمار، با تأکید بر این که جوانان برای حرکت در مسیر صحیح انقلاب، نیاز به چتر حمایتی مسؤولان دارند، اظهار داشت: امروز این وظیفه بر عهده مسؤولان فرهنگی جامعه به ویژه علما و روحانیون و هنرمندان اصیل انقلابی است که با استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای جوانان و نوجوانان را جذب به فرهنگ اهل بیت(ع) کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به وضعیت سینمای قبل از انقلاب، گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، سینما چیزی جز فساد و فحشاء نداشت؛ به همین دلیل علمای بسیار رفتن به سینما را حرام شرعی عنوان کرده بودند، البته اگر از همین سینما برای اشاعه فرهنگ اسلامی استفاده شود، خوب و در خور توجه است.

*استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای برای نشر دین

رئیس حوزه علمیه خوزستان، استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای برای نشر مبانی انقلاب اسلامی را یکی از ضروریات کشور و مباحث فرهنگی یاد کرد و بیان داشت: هنر در اصل به معنای تجسم مفاهیم ذهنی بشری است و شما باید از این مهم به خوبی استفاده کرده و در راستای ترویج مبانی اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنید.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به استقبال عراق از محصولات فرهنگی کشور، تصریح کرد: امروز اثر فاخری همچون «مختار» تا جایی می تواند پیشرفت کند که پوستر آن در بیلبوردهای تبلیغاتی نصب شده و این نشان دهنده نفوذ و عمق بخشی یک هنر خوب و کاربردی است.

*آماده همکاری هستیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: ما آماده هر نوع همکاری با مسئولان جشنواره عمار هستیم و در راه این راه می توانند از ظرفیت های دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و شبکه ماهواره ای الأهواز استفاده کنید.

*راه اندازی دانشکده هنر اسلامی در خوزستان

وی در ادامه به راه اندازی دانشکده هنر اسلامی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: پس از رایزنی هایی که با وزیر علوم در این رابطه صورت گرفت، مجوز راه اندازی دانشکده هنر اسلامی به این دانشگاه داده شد و هم اکنون در حال تدوین و تأیید سرفصل های آن هستیم.

*فرصت های بیشمار تبلیغی در عرصه سینما و تلویزیون

امام جمعه اهواز، در پایان، با اشاره به وجود استعدادهای درخشان در سطح استان به ویژه حوزه های علمیه، بر ضرورت ورود طلاب حوزه به عرصه ساخت فیلم های انقلابی تأکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 10 هزار طلبه خواهر و برادر در استان مشغول به تحصیل بوده و می شود یکی از کرسی های حوزه را در اختیار رشته های هنر اسلامی کرد اما این در گرو اهتمام طلاب به مقوله ورود در عرصه تولیدات انقلابی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha