پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عمار

حوزه/ آیین افتتاحیه بخش استانی جشنواره عمار با حضور آیت الله موسوی جزایری، مدیران رسانه ای و هنرمندان جوان انقلابی، در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این آیین که شب گذشته با قرائت آیاتی چند از کلام مجید توسط یکی از هنرمندان جوان اهوازی آغاز شد، حجت الاسلام مجتبی نامخواه، از مسؤولان اجرایی جشنواره عمار در استان خوزستان، به بیان سخنانی در خصوص علل راه اندازی جشنواره مردمی فیلم عمار اشاره و با اشاره به این که هدف از راه اندازی جشنواره مردمی فیلم عمار، بیان حرف های مردم در قالب هنر و رسانه تصویری بود، گفت: جشنواره عمار وارد عرصه شد تا دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه های گوناگون را در قالب فیلم به مردم و مسؤولان بیان کند.

وی با بیان این که فیلم های منتخب جشنواره عمار در سراسر خوزستان اکران می شوند، گفت: در سال گذشته با وجود محدودیت هایی که وجود داشت، در بیش از 700 نقطه، فیلم های منتخب جشنواره عمار اکران شد که با استقبال ویژه مردم به ویژه قشر جوان جامعه مواجه شد.

*اسلامی ترین جشنواره فیلم کشور

رضا مطوری، دبیر فنی و عضو هیئت داوران بخش استانی جشنواره عمار، با اشاره به ویژگی جشنواره عمار، اظهار داشت: به راستی که جشنواره مردمی فیلم عمار، نجیب ترین و اصیل ترین و به ویژه اسلامی ترین جشنواره در سطح کشور است که خوشبختانه تا کنون با استقبال ویژه مردم و جوانان مواجه شده است.

وی با بیان این که بیش از 70 اثر در بخش استانی به دبیرخانه جشنواره فیلم مردمی عمار رسیده، خاطرنشان ساخت: این 70 اثر در بخش های مستند، داستان، انیمیشن و ویدئوکلیپ بوده و از سوی هیئتی متشکل از کارشناسان سینما و چهره های فرهنگی خوزستان داوری می شوند.

* ظرفیتی برای انتقال پیام های انقلاب

نادر طالب زاده، دبیر پنجمین جشنواره فیلم مردمی عمار نیز با بیان این که جشنواره عمار یکی از ظرفیت های انتقال پیام های انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: تا به امروز هیچ جشنواره ای نتوانسته حرف اصلی انقلاب اسلامی را در قالب حرفه و هنر تصویری نمایان سازد، اما جشنواره فیلم عمار با بهره گیری از ظرفیت جوانان انقلابی در حال تحقق این فریضه است.

طالب زاده، با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران، به رویش جدیدی در بخش های انقلاب نیاز دارد، گفت: خوشبختانه ظرفیت تلویزیون استانی بالا بوده و باید از این ظرفیت به صورت بهینه در راستای ترویج تولیدات انقلابی و حمایت از سازندگان آن محصولات فرهنگی حمایت کرد.

*ضرورت حمایت از جوانان انقلابی

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به عنوان آخرین سخنرانی این آیین، با اشاره به وضعیت سینمای قبل از انقلاب، اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، سینما چیزی جز فساد و فحشاء نداشت؛ به همین دلیل علمای بسیار رفتن به سینما را حرام شرعی عنوان کرده بودند.

امام جمعه اهواز با بیان این که مدیران رسانه ای چترحمایتی خود بر روی جوانان این مرز و بوم را باز کنند، گفت: مسؤولان فرهنگی و انقلابی کشور باید در خصوص جذب جوانان هنرمند و مستعد به معارف انقلابی توجه ویژه داشته و در این راستا استفاده از ابزارهای نوین رسانه کمک بزرگی به این مهم می کند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha